شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین#انگلیس

بعد از هشدار چین؛

انگلیس: به دنبال تقابل جویی با پکن در دریای چین جنوبی نیستیم

انگلیس: به دنبال تقابل جویی با پکن در دریای چین جنوبی نیستیم

بعد از هشدار شدیداللحن پکن، انگلیس مدعی شد که قصدی برای تقابل جویی در دریای چین جنوبی ندارد و ناو «ملکه الیزابت» از کوتاه ترین مسیر ممکن از این آبراه خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، انگلیس می گوید قصدی برای تقابل جویی با دولت پکن در دریای چین جنوبی ندارد و ناوگروه اعزامی اش به این آبراه مورد مناقشه، مستقیم ترین مسیر ممکن در حد فاصل سنگاپور و دریای چین جنوبی را طی خواهد کرد.

این ادعا ساعاتی پس از آنکه تلویزیون دولتی چین به ناوگروه تهاجمی «ملکه الیزابت» درباره هرگونه اقدام تحریک آمیز در دریای چین جنوبی هشدار داد؛ مطرح شد.

منابع نظامی انگلیس در واکنش به این هشدار مدعی شدند که ناوگروه نیروی دریایی این کشور دهها مایل دورتر از جزایر «اسپارتلی» و «پاراسل» که چین کنترل آنها را در اختیار دارد؛ تردد خواهد کرد.

پیشتر وزارت دفاع چین هم هشدار داده بود به رغم احترامی که برای آزادی دریانوردی قائل است؛ رفتارهای تحریک آمیز را برنمی تابد.

ناوگروه ملکه الیزابت اوایل هفته میلادی گذشته وارد دریای چین جنوبی شد و انتظار می رود تا انتهای روز شنبه، این منطقه را ترک کند و برای انجام رزمایش مشترک با آمریکا، استرالیا، فرانسه و ژاپن راهی دریای فیلیپین شود. البته این رزمایش شامل بازدید شناورهای انگلیسی از جزایر سنکاکو در دریای چین شرقی می شود که پکن و توکیو بر سر مالکیت آنها مناقشه دارند.