شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#نیروی هوایی ارتش#حوزه#کتاب

چاپ ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه قدرت هوایی و دفاع مقدس

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش گفت: مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه قدرت هوایی ودفاع مقدس چاپ و نشر کرده است.
خبرگزاری میزان -  بنا به اعلام روابط عمومی نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم  امیرهوشنگ خادم دقیق با بیان اینکه مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه قدرت هوایی ودفاع مقدس چاپ و نشر کرده است، گفت: این مرکز در بخش‌های مختلفِ راهبردی همچون معماری و آینده‌پژوهی، مدیریت دانش، نخبگان، تحقیقات نظری، اندیشه‌ورزی در حوزه‌های گوناگونِ قدرت هوایی فعالیت دارد.
 
 رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش با اشاره به کارکرد‌های مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش، افزود: این مرکز در بخش‌های مختلفِ راهبردی همچون معماری و آینده‌پژوهی، مدیریت دانش، نخبگان، تحقیقات نظری، اندیشه‌ورزی در حوزه¬های گوناگونِ قدرت هوایی و تدوین آیین‌نامه‌های رزمی که از اصول مهم و پایه‌ای در نیروی هوایی ارتش است، فعالیت دارد و همچنین حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مرکز اسناد و آرشیو تاریخی نهاجا و موزه ملی هوانوردی از دیگر مجموعه‌های زیر نظر مرکز مطالعات راهبردی این نیروست که در این حوزه‌ها نیز فعالیت‌‌های شاخصی صورت گرفته است.

خادم دقیق با بیان اینکه حوزه اسناد یکی از حوزه¬های مهم نیروی هوایی ارتش است، اظهار کرد: فعالیت‌های اسنادی نیروی هوایی الهی ارتش در مرکز اسناد و آرشیو تاریخی نهاجا که بخشی از مرکز مطالعات راهبردی نیروست، انجام می‌شود. مدارک، تصاویر، فیلم، متن و سایر اسناد ابتداً جمع‌آوری، پالایش وارزش‌گذاری محتوایی گردیده سپس دسته‌بندی و کدگذاری شده و در قالب فایل‌های دیجیتال آرشیو و از طریق یک نرم‌افزار جامع به صورت هوشمند قابل بهره‌برداری می‌گردد، امسال به حول و قوه الهی مرکز اسناد هوشمند نهاجا افتتاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: خروجی فعالیت‌های ما در مرکز اسناد در قالب کتاب، اینفوگرافی، فایل‌های چندرسانه‌ای و سایر محصولات تولید و قابل بهره‌برداری است که در این حوزه می‌توان به تدوین، چاپ و نشر ۳۰۰ عنوان کتاب در حوزه قدرت هوایی و دفاع مقدس هوایی و همچنین بیش از ۵۰۰ عنوان اینفوگرافی و فایل‌های چندرسانه¬ای اشاره کرد.

خادم دقیق موزه هوانوردی را یکی از بخش‌های مهم نیروی هوایی ارتش برشمرد و با تأکید بر چرایی تأسیس آن، گفت: پیشینه موزه ملی هوانوردی ایران به پیش از انقلاب اسلامی باز می‌گردد. در سال ۱۳۹۸ با دستور امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش این موزه بازسازی و با حضور سردار بسیجی کارگر ریاست محترم بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر مقامات لشگری و کشوری، در دو بخش قدرت هوایی در گذر تاریخ و قدرت هوایی در دفاع مقدس و انقلاب اسلامی افتتاح گردید.
 
وی ادامه داد: تاکنون تجهیزات بسیار خوبی به موزه منتقل شده و موزه به فضای واقعی ارائه نقش نیروی هوایی در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی، تأمین امنیت ملی، دفاع مقدس هوایی و توانمندی‌های هوانوردی ایران تبدیل گردیده است؛ بازدید از این موزه برای عموم مردم آزاد و تاکنون هم بیش از هزار نفر از این موزه بازدید کرده¬اند و عمده استقبال هم از سوی مدارس بوده است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه عملیات‌های مهمی در دوران دفاع مقدس انجام شده است که قطعا برای تعیین راهبرد‌های ایران در دفاع مقدس بسیار نقش داشته است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بسیار خوبی با همکاری صمیمانه اداره عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات نهاجا در حوزه چاپ و نشر کتاب در راستای تبیین نقش کلیدی و بی‌همتای نهاجا در دوران سراسر حماسه دفاع مقدس انجام شده است.
 
خادم دقیق افزود: از جمله آن می‌توان به تولید آثار فاخری همچون کتاب تاریخ نبرد‌های هوایی که تاکنون ۱۲ جلد آن تدوین و آماده نشر گردیده، مستند عملکرد نهاجا در دفاع مقدس (تاکنون ۲۲ کتاب در این حوزه تبیین و آماده نشر شده)، زندگی‌نامه و خاطرات شهدا (شهدای شاخص در پنج زبان عربی، انگلیسی، فرانسه، روسی و فارسی)، سلسله عملیات‌ نهاجا در هشت سال جنگ تحمیلی و... اشاره کرذد.
 
وی اظهار داشت:  ضمن نشر کتب فاخر در دفاع مقدس و بیان نقش نهاجا در آن حماسه ماندگار، امور تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیار خوبی نیز از طریق معاونت فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی نهاجا و همکاری این مرکز با صداوسیما و موسسات فرهنگی رسانه‌ای در حوزه تولید برنامه¬هایفاخر درقالب مستند، فیلم سینمایی کوتاه و بلند، ویژه برنامه‌های تلویزیونی با حضور مفاخر ملی (پیشکسوتان بزرگوار نهاجا) ساخته شدهکه برخی از این مجموعه‌های تولیدی از صدا و سیما تاکنون پخش شد و دیگر اقدامات دفتر مطالعات در حوزه‌های تولید کلیپ، اینفوگرافی و موارد مشابه است.
 
 

 

انتهای پیام/