رییس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند به بهانه حضور تنها نماینده بدمینتون کشورمان در المپیک 2020 توکیو یادداشتی نوشت.

متن یادداشت محمود نواصر به شرح ذیل است:


"بدمینتون ایران طی سال‌های اخیر شاهد تحولی اساسی بوده تا جایی که آوازه ایران با افتخار در اقصی نقاط کره خاکی همچون ژاپن شنیده می‌شود.

به طور حتم پیشرفت‌های رشته بدمینتون حاصل تلاش و برنامه‌ریزی صحیح فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران است.

"محمدرضا پوریا" رییس فدراسیون، "فریبا مددی" نایب رییس فدراسیون، "فرشاد نصرتی" دبیر فدراسیون و سایر تلاشگران بدمینتون جمهوری اسلامی ایران با حرکت تخصصی و حرفه‌ای، جایگاه این رشته را به شیوه صحیحی به سطح فرامرزی ارتقا دادند و خدمات آنها در تاریخ ورزش ایران و جهان با افتخار و اقتدار ثبت می‌شود.

طی روزهای گذشته حتی افرادی که ورزش را دنبال نکردند اما به واسطه جریان رسانه‌ای گسترده المپیک توکیو، نام رشته بدمینتون را شنیدند. در این بین نام یک بانو که توانست با حضور موفقیت‌آمیز همه را محو استعداد خود کند بیش از پیش به چشم می‌خورد.

"ثریا آقایی" اولین بانوی بدمینتون ایران است که موفق به کسب سهمیه المپیک شد و در رقابت‌های المپیک ‌توکیو در گروه G از مرحله مقدماتی در همان  ابتدا بر"فاطمه نبها عبدالرزاق" از کشور مالدیو پیروز شد تا نخستین پیروزی بدمینتون ایران ‌در المپیک را رقم بزند.

پیروزی‌ای که با توجه به مصدومیت ماه‌های قبل این بازیکن ارزش آن را چند برابر کرد و حتی بازیگران مشهور سینمای ایران و سایر افراد شناخته شده کشور آن را مورد تحسین قرار دادند.

آقایی در رقابت بعدی خود برابر"هه بینگ جیائو" نفر اول کشور چین و هشتم جهان مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت ولی با تلاش شگفت انگیز نشات گرفته از غیرت ایرانی او همراه بود. دیداری حساس و نفسگیر با رویکرد حرفه‌ای آقایی ستودنی بود.

این بانوی پُرآوازه نشان داد که ثریاها در کشور ایران بسیار هستند و برای افتخار آفرینی میهنشان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

امروز ثریاهای زیادی در همه مناطق ایران همچون سرزمین نخل‌های سرافراز و رودخانه‌های حماسه‌ساز اروند، بهمنشیر و کارونِ شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر گرفته تا اقصی نقاط کشور حضور دارند و خود را برای افتخارآفرینی آماده می‌کنند.

"ثریا آقایی" به عنوان نماینده ثریاهای ایران خوش درخشید و باعث افزایش انگیزه همه ثریاها شد و قطعا در مسابقه های بعدی شاهد حضور پُر تعداد و افتخارآفرینی ثریاهای ایران خواهیم شد."