شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#جمعه

پلیس هائیتی: قاضی پیشین دادگاه عالی در ترور رئیس جمهور دست داشته است


پلیس هائیتی: قاضی پیشین دادگاه عالی در ترور رئیس جمهور دست داشته است

پلیس هائیتی روز جمعه اتهامات جدیدی را علیه قاضی پیشین دادگاه عالی در ارتباط با دست داشتن در ترور رئیس جمهور این کشور مطرح کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پلیس هائیتی روز جمعه با طرح اتهامات جدیدی علیه یک قاضی پیشین دیوان عالی به خاطر دست داشتن در ترور جوونیل مویس رئیس جمهور فقید این کشور، اعلام کرده است که این قاضی با چند نفر از مزدوران کلمبیایی که متهم به قتل مویس هستند، دیدار داشته است.

 

بر اساس این گزارش، پلیس هائیتی چند روز قبل حکم بازداشت وندل کوگ تیلوت قاضی سابق دادگاه عالی این کشور را به اتهام مشارکت در ترور رئیس جمهور صادر کرده است. این قاضی دادگاه عالی هائیتی پیش از این به اتهام طراحی کودتا علیه مویس از این سمت برکنار شده بود.

فعلا خبری از مخفیگاه این قاضی فراری منتشر نشده است. یک مقام ارشد پلیس هائیتی گفت: چند نفر از مزدوران کلمبیایی اعتراف کرده اند که دو بار با این قاضی پیشین دادگاه عالی در خانه اش دیدار کرده‌اند.

پلیس به خانه کوگ تیلوت و سایر اقامتگاه های وی در سراسر هائیتی یورش برده و عکس تحت تعقیب وی را منتشر کرده است.

هنوز سئوالات و ابهامات زیادی درباره نحوه ترور رئیس جمهور هائیتی وجود دارد.

بیش از سه هفته از ترور و قتل جوونیل مویس رئیس جمهور این کشور گذشته است. به نظر می رسد طراحی و اجرای این ترور در فراتر از مرزهای این کشور برنامه ریزی شده است.

هائیتی با چالش جدی ناشی از بی قانونی و فعالیت های گسترده گروه های تبهکار روبرو است و نخست وزیر جدید وعده داده است تا شرایط را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در انتخابات آینده که قرار است سپتامبر برگزار شود، فراهم کند.

تحقیقات درباره ترور رئیس جمهور هائیتی همچنان ادامه دارد. بررسی اطلاعات رسمی نشان می دهد تعداد محدودی از افراد کلمبیایی دستگیر شده، در برنامه های آموزش نظامی آمریکا شرکت داشته اند، آن هم در شرایطی که عضو فعال ارتش کلمبیا بوده‌اند.

پلیس هائیتی تاکنون 18 تبعه کلمبیایی و 3 آمریکایی هائیتی تبار را به اتهام دست داشتن در این حادثه تروریستی بازداشت کرده است.

انتهای پیام/