شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جدید

بورس، چشم انتظار دولت جدید برای رشد بیشتر

با توجه به سابقه و روند حاکم بر بازار سرمایه، پیش بینی می‌شود که در هفته کاری پیش رو بازار روندی مناسب و مثبتی داشته باشد.

بورس، چشم انتظار دولت جدید برای رشد بیشتر

به گزارش منیبان، در هفته گذشته بازار روند مناسبی را داشت و شاخص کل بورس توانست خود را بالای یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تثبیت کند. در حال حاضر نیز  چشم اهالی بازار سرمایه به آمدن دولت جدید  است.  سرمایه‌گذارانی که منتظرند ببینند، بازار چه روندی را در پیش خواهد گرفت؟ 

در این رابطه و برای تحلیل روند بازار در هفته کاری پیش رو با کارشناسان بازار سرمایه به گفت و گو پرداخته ایم؛

دولت بعدی شاخص را بالاتر از یک میلیون و 300 هزار واحد تحویل نمیگرد

علیرضا تاجبر کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، چه پیش بینی درخصوص هفته آینده بازار سرمایه دارید؟، اظهار کرد: بازار سرمایه طی هفته‌های آتی، یک روند متعادل را در پیش می‌گیرد و از نظر من، دولت بعدی شاخص را بالاتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تحویل نمی‌گیرد.

او بیان کرد: بازار سرمایه بر روی گروه‌های مختلف مردد است. چرا که پول خیلی قوی وارد بازار سرمایه نمی‌شود و در حال حاضر مدیران شرکت‌های حقوقی در خرید و فروش سهام محافظه کارانه‌تر عمل می‌کنند، تا وضعیت بورس در دولت بعدی مشخص شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: اما بعد از روی کار آمدن دولت جدید، با توجه به شرایط بنیادی شرکت‌ها در برخی از صنایع پیشگام از جمله صنایع صادرات محور، شاهد روند صعودی خوبی خواهیم بود و تا پایان سال، با توجه به تورم انتظاری پیش رو و وضعیت بنیادی شرکت‌ها در شاخص کل شاهد رشد خوبی خواهیم بود.

تاجبر در پاسخ به این پرسش که، کدام صنایع در هفته آتی وضعیت بهتری خواهند داشت؟، گفت: عمده صنایع پیشگام بازار سرمایه صنایعی هستند که به نرخ‌های جهانی وابسته هستند و صادرات بسیار خوبی دارند از جمله، گروه پتروشیمی، گروه پالایشگاهی، فلزات اساسی، مخصوصاً گروه روی که عمده تولیدات این گروه صادر می شوند.

او بیان کرد: گروه پالایشی می‌تواند پیشگام بازار سرمایه باشد. البته برخی از صنایع با بحث کمبود برق مواجه هستند که در گزارش‌های چهارماه نیز کاهش تولید در برخی صنایع را شاهد بودیم.

مجتبی محمودی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که، چه پیش بینی از هفته آینده بازار سرمایه دارید؟، اظهار کرد: با توجه به اینکه دلار مجددا گارد صعودی به خود گرفته است و احتمالاً حرکت صعودی خود را شروع ‌کند، همچنین با توجه به اینکه هفته آینده زمان روی کار آمدن رئیس جمهور جدید است. ممکن است، به نوعی حامیان رئیس جمهور جدید در بازار سرمایه بخواهند از بازار سرمایه حمایت کنند و از نظر من، باید منتظر حرکت بازار باشیم.

او بیان کرد: همچنین با توجه به موضع گیری‌هایی که در حوزه برجام رخ داده و این که احتمالاً تا اطلاع ثانوی صحبتی از برجام نخواهد بود و بسیاری از شرکت‌ها با تقسیم سود خوب از مجامع بازگشتند، در هفته آتی شرایط بازار سرمایه مثبت خواهد بود.

سهامداران پالایش یکم منتظر خروج از زیان باشند

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، کدام صنایع در هفته آتی وضعیت بهتری خواهند داشت؟، گفت: گروه پتروشیمی که تقریباً سقف‌های قبلی خود را رد کرده و حتما برای صندوق پالایش یکم نیز بعد از آمدن دولت جدید برای خروج این صندوق از ضرر ساز و کاری تعبیه خواهد شد و افرادی که صندوق پالایش یک خریداری کرده بودند، بعد از یک سال حداقل با سود جزئی، از ضرر خارج خواهند شد.

او بیان کرد: صنایع پیش‌رویی که این هفته ممکن است داشته باشیم، گروه سرمایه‌گذاری است که از چهارشنبه نیز نماد‌هایی از جمله، وغدیر، وصندوق مثبت معامله شدند و صندوق پالایش یکم این هفته می‌تواند بیشتر مورد توجه بازار سرمایه قرار گیرد.

محمودی افزود: شاخص بازار سرمایه نیز آرام آرام می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۴۲۰ تا یک میلیون و ۵۲۰ حرکت کند و بعد از آن باید صبر کنیم تا تکلیف برجام مشخص شود؛ اگر وضعیت تورم، دلار ادامه‌دار باشد و ترمز تورم کشیده نشود، شاهد رشد خوبی در بازار سرمایه خواهیم بود.