شهر خبر

تحلیلگر عراقی:

انصراف از انتخابات، نمایش گروه‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است

انصراف از انتخابات، نمایش گروه‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در سخنانی تأکید کرد: اعلام انصراف برخی گروه های سیاسی از انتخابات پارلمانی زودهنگام تنها یک نمایش توسط آنها در شبکه های اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، «واثق العلوانی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق به انصراف برخی گروه ها و شخصیت های عراقی از مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، این تحلیلگر عراق در این زمینه اظهار داشت: اعلام انصراف برخی گروه های سیاسی از انتخابات پارلمانی زودهنگام تنها یک نمایش توسط آنها در شبکه های اجتماعی است.

وی گفت: تاکنون هیچ یک از افرادی که کناره‌گیری خود را اعلام کرده‌اند، درخواستی در این خصوص برای کمیساریای عالی انتخابات نفرستاده‌اند. این نشان می دهد که آنها در حال اجرای یک نمایش در شبکه های اجتماعی هستند.

چندی پیش نیز «عبدالحسین الهنداوی» مشاور نخست وزیر عراق به انصراف برخی گروه‌های سیاسی از مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش روی این کشور واکنش نشان داد. مشاور نخست وزیر عراق در این زمینه تصریح کرد: انصراف تشکل‌های سیاسی از مشارکت در انتخابات پارلمانی عراق به هیچ وجه باعث به تعویق افتادن زمان برگزاری این انتخابات نمی‌شود.

الهنداوی در ادامه نیز یادآور شد: البته باید به این موضوع نیز توجه داشت که انصراف احزاب سیاسی از مشارکت در انتخابات مسأله طبیعی و قانونی است. با این حال، چنین چیزی باعث به تأخیر افتادن زمان برگزاری انتخابات نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید قوانینی برای حمایت از انتخابات در برابر پول‌های سیاسی و سلاح بی‌ضابطه اجرایی شود. مشاور نخست وزیر عراق همچنین اقدام قانونی کمیساریای عالی انتخابات در برخورد با هرگونه بی‌قانونی در انتخابات را خواستار شد.

اخیراً نیز «فادی الشمری» عضو دفتر سیاسی جریان «حکمت ملی» عراق به تلاش‌ها برای به تأخیر انداختن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور واکنش نشان داد. وی در این خصوص گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق در موعد مقرر مطالبه مردم و مرجعیت است. در شرایط کنونی به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات درست نیست.

این عضو دفتر سیاسی جریان حکمت ملی عراق در ادامه اظهارات خود تأکید کرد: خواسته ما برگزاری انتخابات در موعد مقرر است. شب گذشته نیز «ضحی القصیر» نماینده ائتلاف دولت قانون عراق در سخنانی نسبت به هرگونه تعویق مجدد زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور هشدار داد.

وی در این خصوص تصریح کرد: تأخیر در برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام پیامدهای وخیمی دارد. تأخیر در انتخابات پارلمانی باعث افزایش بلندپروازی‌های تشکل‌های سیاسی می‌شود. این نماینده دولت ائتلاف قانون تأکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه پیامد احتمالی، انتخابات پارلمانی زودهنگام باید در موعد مقرر برگزار گردد.

پیشتر دولت عراق اعلام کرده بود که انتخابات پارلمانی در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خردادماه) برگزار می‌شود. با این حال، مقامات عراقی موعد تعیین شده برای برگزاری انتخابات را به تعویق انداخته و آن را به روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهرماه) موکول کردند.