شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#سامرا

حمله راکتی به «بیجی» و اعزام نیروهای حشد شعبی عراق به جنوب سامراء


حمله راکتی به «بیجی» و اعزام نیروهای حشد شعبی عراق به جنوب سامراء

حمله راکتی به شرکت پالایشگاه‌های شمال در منطقه «بیجی» از توابع استان صلاح الدین و اعزام نیروهای حشد شعبی به ناحیه «یثرب» در جنوب سامرا از مهمترین اخبار امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از السومریه، یک منبع امنیت عراقی از شلیک راکت به داخل شرکت پالایشگاه‌های شمال در «بیجی» در استان صلاح الدین خبر داد و اعلام که تلفات و خساراتی به دنبال نداشته است.

اعزام نیروهای نظامی به ناحیه «یثرب» در جنوب سامراء

حشد شعبی عراق در بیانیه‌ای از اعزام نیروهای نظامی به ناحیه «یثرب» در جنوب سامراء در استان صلاح الدین به دنبال حمله تروریستی به یک مجلس عزا خبر داد واعلام کرد: نیروهایی از تیپ 41 حشد شعبی به منطقه «البو جیلی» از توابع ناحیه «یثرب» به دنبال حمله تروریستی، اعزام شده‌اند تا از نیروهای امنیتی در منطقه پشتیبانی کنند.

یادآور می‌شود که در حمله تروریستی به یک مجلس عزا در جنوب سامراء شماری کشته و زخمی شدند.

بمباران کوهستان قندیل از سوی ترکیه

منابع محلی در اقلیم کردستان اعلام کردند که جنگنده‌های ترکیه کوهستان« قندیل» در اقلیم کردستان عراق را که پناهگاه عناصر «پ ک ک» است، بمباران کردند.

«نهرو عبدالله»، مدیر ناحیه« سنکسر» در این باره توضیح داد: جنگنده‌های ترکیه کوهستان قندیل و روستاهای اطراف آن را بمباران کردند که منجر به کشته شدن 2 نفر که سوار بر یک موتورسیکلت بودند، شد.

وی در ادامه افزود: هنوز مشخص نیست این دو کشته شهروندان غیرنظامی یا عناصر« پ ک ک» بودند، و به دلیل احتمال بمباران مجدد امکان بررسی وجود ندارد.

مدیر ناحیه سنکسر اشاره کرد که مردم در این مناطق به دلیل بمباران جنگنده‌های ترکیه از ترس و نگرانی رنج می‌برند و بمباران ترکیه منجر به آتش سوزی جنگل‌ها و مزارع این روستاها می‌شود.

«اقبال دوسکی»، از فعالان مدنی در شهر« العمادیه» هم گفت که جنگنده های ترکیه روستای «کرکاش» در ناحیه «دیرلوک» را بمباران کردند.

وی افزود که این بمباران مواضع «پ ک ک» را هدف قرار داد.

ترکیه در حملاتش مناطق حضور عناصر «پ ک ک» از جمله «العمادیه»، «زاخو»، «جبل متین»، «افاشین»، «باسیان»، «جبل کیسته» و «الزاب» را هدف حمله قرار می‌دهد.

منابع وابسته به اقلیم کردستان عراق اخیرا اعلام کردند در پی درگیری و جنگ بین نیروهای ارتش ترکیه و عناصر «پ ک ک» در شمال عراق، 1500 نفر آواره و 22 روستا خالی از سکنه شدند.

انتهای پیام/