شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره شمالی#ایالات متحده

به بهانه دور زدن تحریمهای کره شمالی؛

آمریکا یک نفتکش سنگاپور را توقیف کرد

آمریکا یک نفتکش سنگاپور را توقیف کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده از توقیف یک نفتکش دو هزار تنی تحت مالکیت یک تبعه سنگاپور به بهانه نقض تحریمهای بین المللی علیه کره شمالی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دادگستری ایالات متحده روز جمعه ادعا کرد که یک نفتکش ۲،۷۳۴ تنی را که تحت مالکیت یک تبعه سنگاپور قرار داشته و با نقض تحریمهای بین المللی محموله فرآورده های نفتی را به کره شمالی تحویل می داده، توقیف کرده است.

بنا به اعلام وزارت دادگستری ایالات متحده، از این نفتکش که طبق حکم قانونی ایالات متحده در مارس ۲۰۲۰ توسط مقامات کامبوج توقیف شد، برای انتقال فرآورده های نفتی به کشتی های کره شمالی و تحویل مستقیم محموله ها به بندر «نامپو» این کشور استفاده می شدند.

در بیانیه وزارت دادگستری آمده است که «اتهام دسیسه چینی برای فرار از تحریمهای اقتصادی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره و توطئه برای پولشویی علیه مالک و اپراتور این نفتکش مطرح است».

نکته شایان توجه این است که وزارت دادگستری آمریکا چرا پس از گذشت یکسال و اندی از توقیف این نفتکش، سکوت خود را شکسته و این اتهامها را مطرح می کند.

گفتنی است، کره شمالی به دلیل پیگیری برنامه های تسلیحات هسته ای و موشکهای بالستیک از سوی سازمان ملل و جامعه بین المللی تحت تحریمهای مختلفی قرار گرفته که این تحریمها واردات نفت و سایر اقلام را به این کشور محدود می کند.