شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#طالبان

آخرین تحولات افغانستان؛ ضربه جدید به طالبان وارد شد

کشته شدن ۶۵ تن از افراد گروه طالبان در درگیری با نیروهای دولتی ،حمله شدید طالبان به شهرستان های گذره و کرخ در استان هرات و فرود اضطراری یک فروند بالگرد "ام دی ۵۳۰" ارتش در حومه شهر لشگر گاه از مهمترین تحولات ۲۴ ساعت گذشته در افغانستان بوده است.

آخرین تحولات افغانستان؛ ضربه جدید به طالبان وارد شد

به گزارش منیبان، وزارت دفاع افغانستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که ۶۵ تن از افراد گروه طالبان  در حمله هوایی ارتش در حومه لشگرگاه کشته شدند.

درادامه این اطلاعیه که امروز(جمعه) منتشر شد آمده است دو  عضو شبکه القاعده که پاکستانی هستند نیز دراین حمله کشته شده اند.

از استان هرات در غرب افغانستان نیز گزارش شده است که طالبان به  شهرستان های "گذره" و "کرخ" این استان حملات شدیدی را انجام دادند که با مقاومت نیروهای دولتی و نیروهای مردمی عقب زده شده و تلفات سنگینی بر آنها وارد شده است.

«غنی نظامی» یکی از فرماندهان ارتش افغانستان از استان جوزجان نیز به رسانه ها گفت که شماری زیادی از جنگجویان خارجی در سطح رهبری طالبان در این استان حضور دارند.

وی افزوده است که«شیخ مطیع‌الله» نظامی بازنشسته پاکستانی افراد طالبان را در جوزجان رهبری می‌ کند.

"فوزیه کوفی" عضو سابق مجلس نمایندگان افغانستان و عضو هیأت مذاکره کننده دولت این کشور نیز اعلام کرد که شماری زیادی از تروریست های تاجیکستانی در شهرستان های مرزی استان بدخشان با تاجیکستان با خانواده های خود حضور دارند و احتمال دارد که آنها در تلاش برای نفوذ به تاجیکستان باشند.

در چنین شرایطی روسیه نیز تجهیزات جنگی و هواپیماهای خود را برای یک رزمایش نظامی برای جلوگیری از نفوذ تروریست های خارجی به تاجیکستان اعزام کرده است.

نشست اضطراری یک بالگرد جنگی 

منابع امنیتی افغانستان نیز اعلام کردند یک بالگرد جنگی "ام دی ۵۳۰" مربوط به نیروهای افغان شام پنجشنبه در منطقه یی در شهر لشکرگاه نشست اضطراری کرد.

به گفتۀ این منابع، این بالگرد  پس ازآن ناگزیر به نشست در یک مکتب در شهرلشکرگاه شد که یک بال آن آتش گرفت.

طالباناعلام کرد که  که این  بالگرد  را هدف قرار داده است ولی مقامات دولتی این ادعا را رد کرده اند.

این رویداد سه روز پس از آن رخ می دهد که یک بالگرد  می ۱۷ نیروهای افغان هفته پیش در جریان یک عملیات نظامی در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند به علت نقص فنی نشست اضطراری کرد.