شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#2020#المپیک#توکیو

المپیک ۲۰۲۰ توکیو| پایان رویای «گُلدن‌اسلم» برای جوکوویچ/ مرد شماره یک تنیس جهان به زِوِرف باخت


المپیک 2020 توکیو| پایان رویای «گُلدن‌اسلم» برای جوکوویچ/ مرد شماره یک تنیس جهان به زِوِرف باخت

رؤیای کسب اولین مدال طلای المپیک برای نواک جوکوویچ با قبول شکست در مرحله نیمه نهایی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برباد رفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نواک جوکوویچ، مرد شماره تنیس جهان، قهرمان سه گرنداسلم فصل جاری تنیس و بخت اول کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های المپیک 2020 توکیو، در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها با نتیجه 2 بر یک مغلوب الکساندر زورف شد و از صعود به فینال باز ماند و به این ترتیب در حسرت کسب مدال طلای المپیک باقی ماند.

جوکوویچ در حالی این بازی را باخت که ست اول را با نتیجه قاطع 6 بر یک به سود خود به پایان رسانده بود. او در ست دوم با نتیجه 6 بر 3 و در ست سوم با نتیجه 6 بر یک باخت و به این ترتیب از صعود به فینال باز ماند. او امیدوار بود با کسب مدال طلای المپیک و پس از آن فتح رقابت‌های اوپن آمریکا (چهارمین و آخرین گرنداسلم فصل) به اولین مرد در طول تاریخ تبدیل شود که هر چهار گرنداسلم و مدال طلای المپیک را ببرد و به اصطلاح «گلدن اسلم» را کسب کند. تنها تنیسوری که در طول تاریخ موفق به انجام چنین کاری شده، استفی گراف بود که سال 1988 این کار را انجام داد.

زورف با غلبه بر جوکوویچ حریف کارن کاچانوف روس در فینال المپیک 2020 توکیو شد که پابلو کارنیو بوستا از اسپانیا را در دیگر بازی نیمه نهایی با نتایج مشابه 6-3 و 6-3 شکست داد.

انتهای پیام/