به گزارش برنا،  سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز جمعه در اسلام‌آباد به دیدار رئیس مجلس سنای پاکستان رفت.

روابط عمومی سنای پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد صادق سنجرانی» رئیس سنا امروز طی دیدار با «سید محمدعلی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد خواستار تعمیق همکاری‌های پارلمانی، اقتصادی و تجاری بین دو کشور همسایه شد.

این دیدار در آستانه سفر آتی ریاس مجلس سنای پاکستان به ایران انجام شد، موضوعی که سنجرانی آن را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد که سفر آینده وی به تهران گامی بلند در مسیر تحکیم روابط دوستانه دو کشور است.

قرار است صادق سنجرانی به نمایندگی از رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان در مراسم تحلیف رئیس جمهوری منتخب کشورمان در تهران شرکت کند. در این سفر هیاتی از نمایندگان پارلمان پاکستان رئیس مجلس سنای این کشور را همراهی خواهند کرد.

براساس این گزارش، سنجرانی افزود: تهران و اسلام‌آباد مصمم به احیای صلح و ثبات در منطقه و تحقق رویای رفاه اقتصادی و اجتماعی ملت‌های منطقه هستند.

سنجرانی تاکید کرد: مشترکات تاریخی، مذهبی، فرهنگی و جغرافیایی ایران و پاکستان ظرفیت و فرصت بزرگ جهت گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه است.

وی با تمجید از همکاری ایران و پاکستان در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی اظهار داشت: اسلام‌آباد اهمیت بالایی به روابط تاریخی خود با تهران قائل است و ما متعهد به افزایش سطح این روابط در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، پارلمانی، فرهنگی و اقتصادی هستیم.

رئیس سنای پاکستان با ابراز اطمینان و ستایش از مناسبات دفاعی این کشور با جمهوری اسلامی ایران‌، گفت: دو کشور همواره در مجامع مختلف با یکدیگر همکاری کرده و در بسیاری از مسائل مواضع مشترک دارند.

در بیانیه روابط عمومی سنای پاکستان آمده است: سفیر جمهوری اسلامی ایران با قدردانی از اظهارات و مواضع رئیس مجلس سنا، بر لزوم تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های دو کشور دوست و همسایه تاکید کرد.

در این دیدار آخرین تحولات مرتبط با همکاری‌های دو کشور در حوزه انرژی از جمله صادرات برق از ایران به مناطق مختلف در بلوچستان پاکستان مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس مجلس سنای پاکستان از حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران از توسعه بندر گوادر و پروژه انتقال برق به منطقه مکران ایالت بلوچستان نیز قدردانی کرد