شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#یمن#ارتش یمن#دولت

افشای جزئیات عملیات گسترده ارتش یمن علیه ائتلاف سعودی


افشای جزئیات عملیات گسترده ارتش یمن علیه ائتلاف سعودی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در دولت نجات ملی امروز  جمعه نتایج عملیات نظامی اخیر این نیروها را اعلام خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، ارتش یمن عصر امروز جزئیات عملیات جدید خود علیه نیروهای ائتلاف سعودی و نیروهای تحت امر آن را منتشر خواهد کرد.

رقبوا بیان عسکری عند الثالثة عصراً لمتحدث القوات المسلحة للإعلان عن عملیة عسکریة واسعة 

رسانه‌های دولت نجات ملی یمن (مستقر در پایتخت، صنعاء) جمعه گزارش دادند که قرار است سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح این کشور عصر امروز(ساعت سه به وقت محلی) نتایج و جزئیات این عملیات نظامی را که گسترده خوانده شده، اعلام کند.

طی هفته اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفقیت‌هایی در استان‌های جنوبی مانند بیضاء و شبوه داشته‌اند. احتمال عملیات مورد نظر در یکی از این استان‌‌ها انجام شده است.

استان مأرب نیز در مرکز یمن جزو استان‌هایی است که نیروهای دولت نجات ملی یمن و نیروهای ائتلاف و منصور هادی در آن درگیر هستند.

وب‌سایت یمنی پرس نوشت که نیروهای انصارالله و دولت نجات ملی به مقرهای اصلی حزب الاصلاح (همپیمان با نیروهای منصور هادی) در استان نفت خیر شبوه رسیده‌‌اند.

بر اساس این گزارش نیروهای دولت نجات ملی در بیحان، و عین استان شبوه پیشروی کرده و خط دفاعی نیروهای منصورهادی در «عقبة القنذع» شکسته شده است.

حزب الاصلاح یمن این نگرانی را دارد که از شمال در محاصره نیروهای صنعاء و از جنوب نیروهای جدایی طلب مورد حمایت امارات موسوم به شورای انتقالی جنوب یمن قرار گیرد که اخیرا از جنوب در مواضع این حزب در استان شبوه پیشروی کرده است.

انتهای پیام/