شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استرالیا#فیلم کوتاه#کیارستمی

نمایش ۳+۸ فیلم کوتاه و بلند کیارستمی در جشنواره سیدنی و مرکز تصاویر متحرک استرالیا

شصت و هشتمین جشنواره فیلم سیدنی با همکاری مرکز تصاویر متحرک استرالیا برنامه مرور فیلم‌های کوتاه و بلند زنده‌یاد عباس کیارستمی را برگزار می‌کنند.

فيلم خانه دوست كجاست عباس كيارستمي

به گزارش همشهری آنلاین، در این برنامه هشت فیلم بلند و سه فیلم کوتاه کارنامه سینماگر فقید ایرانی ابتدا ماه اوت در شصت و هشتمین جشنواره فیلم سیدنی به نمایش درمی‌آید و سپس گزیده این آثار ماه سپتامبر در مرکز تصاویر متحرک استرالیا ACMI روی پرده می‌رود. «جاده‌های پرپیچ و خم: فیلم‌های عباس کیارستمی» ششمین برنامه گسترده و مشترک مرور فیلم‌های یک سینماگر در استرالیا از سال 2015 است.

نیشن مودلی، مدیر جشنواره فیلم سیدنی درباره این برنامه گفت: عباس کیارستمی یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های سینمای امروز است و شیوه درخشان فیلمسازی او به تماشاگران در سراسر جهان اجازه می‌دهد سینمای ایران را به بهترین شکل تجربه کنند. ما می‌کوشیم در برنامه مرور گزیده بیش از چهل سال حضور کیارستمی را به نمایش بگذاریم و این بهترین فرصت برای سینمادوستان و مخاطبان تازه است تا با دنیای یکی از مولفان واقعی سینما آشنا شوند.»

«مسافر»، «خانه دوست کجاست؟»، «کلوزآپ»، «زندگی و دیگر هیچ»، «زیر درختان زیتون»، «طعم گیلاس»، «باد ما را خواهد برد» و «ده» فیلم‌های بلند و «نان و کوچه»، «راه حل» و «به ترتیب یا بدون ترتیب» فیلم‌های کوتاه برنامه «جاده‌های پرپیچ و خم: فیلم‌های عباس کیارستمی» هستند.

کریستی ماتیسن، مدیر بخش فیلم مرکز تصاویر متحرک استرالیا هم با ابراز خوشحالی از برگزار کردن این برنامه گفت: «عباس کیارستمی یک عکاس، شاعر، معلم و فیلمساز برجسته است. او نه تنها جهان را با سینمای ایران آشنا کرد بلکه تعریفی دیگرگون از دنیای فیلم و سینما ارائه داد.»