شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان#نتایج#دموکرات

«شولتز» فعلا محبوبترین نامزد صدر اعظمی در آلمان


«شولتز» فعلا محبوبترین نامزد صدر اعظمی در آلمان

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که «اولاف شولتز»، نامزد صدر اعظمی حزب سوسیال دموکرات آلمان به جایگاه محبوبترین نامزد برای تصاحب این سمت از نظر شهروندان آلمانی ارتقاء پیدا کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که "اولاف شولتز"، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات گوی سبقت را از "آرمین لاشت"، نامزد صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی ربوده و به جایگاه محبوبترین نامزدها برای تصدی این سمت در بین شهروندان آلمانی ارتقاء پیدا کرده است.

این نظر سنجی که از طرف موسسه یوگو و در فاصله زمانی 23 و 26 جولای انجام شده نشان می دهد که اگر شهروندان می توانستند صدر اعظم خود را مستقیما انتخاب کنند 20 درصد به اولاف شولتز رای می دادند. 15 درصد هم به آرمین لاشت ، نامزد صدر اعظمی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای می دادند و 13 درصد هم "آنالنا بائر بوک"، نامزد صدر اعظمی از حزب سبز را انتخاب می کردند.

این در حالی است که حدود یک ماه پیش در نظر سنجی مشابهی آرمین لاشت 21 درصد آراء شهروندان و رقیب آن در حزب سوسیال دموکرات 16 درصد آراء شهروندان را کسب می کرد. بائر بوک هم دو درصد دیگر از آراء خود را در نظر سنجی جدید از دست داده بود.

بعد از سیل ویرانگر اخیر در غرب آلمان محبوبیت اتحادیه احزاب متحد مسیحی و نامزد صدر اعظمی آینده این حزب در بین شهروندان کاهش چشمگیری داشته است.

انتخابات سراسری آلمان در پاییز آینده برگزار خواهد شد و با اعلام کناره گیری مرکل، این کشور باید شاهد آغاز دوره‌ای جدید باشد.

مرکل اعلام کرده که در دور بعد نامزد صدر اعظمی آلمان نخواهد شد و بعد از چهار دور تکیه زدن بر کرسی قدرت می خواهد این سمت را تحویل شخص دیگری بدهد.

مرکل از سال 2005 به این سو، چهار دوره پیاپی صدراعظم آلمان و بیش از هر سیاستمدار دیگری در این سمت بوده است.

رهبران و مسئولان اتحادیه احزاب متحد مسیحی رای به نامزدی آرمین لاشت برای صدر اعظمی آینده آلمان از اتحادیه احزاب متحد مسیحی دادند.

لاشت از نامزدهای محبوب صدر اعظمی در بین شهروندان آلمانی است.

مقامات حزب سبز آلمان هم به اتفاق آراء، "آنالنا بائربوک" را به عنوان نامزد صدر اعظمی آینده کشورشان از این حزب انتخاب کردند.

«"اولاف شولتز» که در حال حاضر وزیر دارایی آلمان و معاون مرکل است هم از سوی حزب سوسیال دموکرات با گرایش چپ میانه به عنوان نامزد پُست صدراعظمی این کشور معرفی شده است.

انتهای پیام/