شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن#نتایج#غزه#مدیریت بحران

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در مدیریت جنگ اخیر غزه/کاهش حمایت از اسرائیل


نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از عملکرد بایدن در مدیریت جنگ اخیر غزه/کاهش حمایت از اسرائیل

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر آمریکایی‌ها از جمله بیش از نیمی از جوانان، از عملکرد جو بایدن برای مدیریت بحران اخیر در نوار غزه ناراضی هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عملکرد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از اخراج فلسطینی ها از خانه های شان در قدس اشغالی در ماه می با انتقاد و نارضایتی شهروندان آمریکایی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش بایدن حاضر به انتقاد علنی از اقدامات اسرائیل نشد و حتی هیچ اقدامی برای پایان دادن زودتر بحران در نوار غزه انجام نداد.

نتابج نظرسنجی دانشگاه مریلند حاکی است بخش گسترده ای از دموکرات های آمریکایی، رژیم صهیونیستی را به خاطر بحران اخیر در نوار غزه مورد سرزنش و ملامت قرار می دهند.

بیش از 52.6 درصد آمریکایی ها از تلاش های بایدن برای پایان دادن به بحران نوار غزه ابراز نارضایتی کرده اند. تنها 47.4 درصد شهروندان آمریکایی از تلاش های بایدن برای حل و فصل این بحران راضی هستند.

این نظرسنجی نشان داده است که درگیری های اخیر در نوار غزه موجب کاهش بیشتر حمایت از اسرائیل در بین رای دهندگان دموکرات آمریکایی به خصوص جوانان شده است.

در حالی که در نظرسنجی اوت 2020 میلادی بیش از 13.1 درصد دموکرات ها خواستار تمایل ایالات متحده به سوی فلسطینی ها بودند و 10.4 درصد آنها ترجیح می دادند تا واشنگتن به اسرائیل تمایل داشته باشد ولی در نظرسنجی جدید بیش از 17.9 درصد مایل بودند تا ایالات متحده به سوی فلسطینی ها متمایل شود و تنها 9.5 درصد می خواستند کاخ سفید به سوی اسرائیل تمایل داشته باشد.

در نظرسنجی اوت 2020 میلادی بیش از 18.3 درصد جوانان 18 تا 34 سال آمریکایی خواستار تمایل آمریکا به سوی فلسطینی ها بودند و این رقم برای اسرائیل به 11.4 درصد رسیده بود. در نظرسنجی جدید این رقم برای فلسطینی ها به 34.5 درصد افزایش یافته است، در حالی که 9.1 درصد به اسرائیل تمایل داشته اند.

تنها 8.1 درصد دموکرات ها فلسطینی ها را عامل اصلی بحران اخیر نوار غزه می دانند و بیش از 34.8 درصد نیز اسرائیل را عامل اصلی آغاز بحران ارزیابی می کنند. در مقابل 59.1 درصد جمهوریخواهان نیز فلسطینی ها را مقصر اصلی می دانند و تنها 3.7 درصد اسرائیل را عامل اصلی بحران اخیر معرفی کرده اند.

این نظرسنجی افزود: بیش از 43.7 درصد دموکرات ها و به طور کلی 25 درصد آمریکایی ها خواستار فشار بیشتر کاخ سفید به رژیم صهیونیستی هستند، از جمله تعلیق کمک های نظامی و مالی.

یک سوم آمریکایی ها نیز معتقدند که عرضه تسلیحات نظامی به اسرائیل باید با اقدامات این رژیم در قبال فلسطینی ها پیوند زده شود.

انتهای پیام/