شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#طالبان

طالبان: از کمک‌های مردمی و نهادهای امدادرسان به سیل‌زدگان نورستان استقبال می‌کنیم


طالبان: از کمک‌های مردمی و نهادهای امدادرسان به سیل‌زدگان نورستان استقبال می‌کنیم

طالبان با استقبال از کمک مردم و نهادهای امدادرسان به سیل‌زدگان ولایت پروان، از اعضای این گروه خواست تا تمام توان خود را برای کمک به سیل‌زدگان به خرج دهند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به جاری شدن سیل در شهرستان «کامدیش» ولایت «نورستان»، از اعضای این گروه در منطقه خواست تا برای کمک به سیل‌زدگان و نجات آن‌ها تمام توان خود را به خرج دهند.

در این بیانیه همچنین از اعضای طالبان خواسته شده تا از ایجاد موانع بر سر راه افرادی که برای کمک به منطقه می‌آیند، خودداری کنند.

طالبان با اعلام اینکه 5 میلیون افغانی کمک نقدی را برای سیل‌زدگان در نظر گرفته است، از  مؤسسات خیریه، سازمان‌های کمک‌کننده و مردم افغانستان درخواست کرد تا هرچه زودتر کمک‌های خود را به منطقه ارسال کنند و تا حد توان به سیل‌زدگان کمک نمایند.

به گفته مقامات محلی در نورستان، بر اثر جاری شدن این سیل روستای «مهردیش» بطور کامل تخریب شده، دستکم 60 نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از 150 نفر نیز ناپدید هستند.

طالبان درحالی به نیروهای این گروه دستور داده برای افرادی که قصد امدادرسانی دارند مزاحمتی ایجاد نکنند که پیش از این وزارت دولت افغانستان در امور رسیدگی به حوادث گفته بود به دلیل کنترل مسیرهای مواصلاتی توسط گروه‌های مسلح مخالف دولت، نیروهای امدادرسان قادر به حضور در منطقه نشده‌اند و عملیات جستجو و نجات نیز متوقف است.

گفتنی است که افغانستان معمولاً از خشکسالی رنج می‌برد اما باران‌های موسمی جنوب آسیا می‌تواند باران‌های شدیدی را در این کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/.