شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#رئیس جمهور#برزیل#سال آینده

رئیس جمهور برزیل بار دیگر درباره تقلب در انتخابات هشدار داد


رئیس جمهور برزیل بار دیگر درباره تقلب در انتخابات هشدار داد

رئیس جمهور راستگرای افراطی برزیل روز پنجشنبه خواستار اصلاح سیستم الکترونیکی انتخابات در این کشور شد و درباره وقوع تقلب در انتخابات سال آینده هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ژاییر بولسونارو رئیس جمهور برزیل روز پنجشنبه خواستار برگزاری انتخابات از طریق صندوق هایی شد که قابلیت شمارش دستی داشته باشد.

 

بر اساس این گزارش وی گفت: باید مانع از تقلب در سیستم انتخابات الکترونیک کشور در انتخابات سال آینده شویم. من خواستار برگزاری انتخابات سال آینده برزیل به صورت شفاف، دموکراتیک هستم.

رئیس جمهور برزیل پیش از این نیز بارها نسبت به تقلب در انتخابات این کشور در سیستم الکترونیکی هشدار داده و گفته بود که دموکراسی در برزیل در معرض خطر است.

منتقدان بر این باورند که بولسونارو نیز مانند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال ایجاد شک و تردید در سیستم انتخاباتی برزیل است تا شکست احتمالی در انتخابات 2022 را قبول نکند.

نتایج دو نظرسنجی جدید حاکی است میزان نارضایتی مردم از جایر بولسونارو رئیس جمهور برزیل به بالاترین سطح خود در دو سال و نیم اخیر رسیده است.

 نظرسنجی های مذکور همچنین نشان می دهد بولسونارو در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 2022 میلادی از جدی ترین رقیب خود عقب افتاده است.

این نظرسنجی ها در حالی انجام شده است که عملکرد دولت برزیل در مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا با انتقادات گسترده ای روبرو شده و نرخ تورم این کشور نیز تقریبا با 4 برابر افزایش به 8 درصد رسیده است.

حدود نیمی از مردم برزیل نیز پیش بینی می کنند که عملکرد دولت بولسونارو در ماه های باقی مانده از ریاست جمهوری اش همچنان بد و وحشتناک باشد.

این نظرسنجی ها همچنین نشان می دهد در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 میلادی، لوییز ایناسیو داسیلوا رئیس جمهور پیشین و چپگرا محبوبیت بیشتری نسبت به بولسونارو پیدا کرده است.

پیش بینی می شود لولا داسیلوا در نخستین دور رای گیری ریاست جمهوری برزیل موفق به کسب 38 درصد آرا خواهد شد. این رقم برای بولسونارو به کمتر از 26 درصد رسیده است.

انتهای پیام/