شهرخبر

این جانوران عجیب‌ترین صداها را دارند! + ویدئو

این جانوران عجیب‌ترین صداها را دارند! + ویدئو

در جهان شگفت انگیز حیوانات حقایق و رازهای بی‌شماری نهفته است که بی‌شک بسیاری از آن‌‌ها انسان‌‌ها را به شگفتی وا می‌دارد. یکی از همین حقایق شگفت‌آور صداهای مختلف حیوانات است که در هر سرده یا حتی گونه متمایز و منحصر به فرد است. در این مطلب سعی کردیم تا شما را با 10 جانوری که صدا منحصر به فردی از خود تولید می‌کنند معرفی کنیم، ضمن اینکه جهت شنیدن صوت هر حیوان می‌توانید روی ویدئو مربوطه کلیک کنید. 

یوزپلنگ؛ صدایی که انتظار آن را نخواهید داشت!

یوزپلنگ‌ها از شناخته شده‌ترین زیر راسته گربه سانان هستند که به سبب سرعت بالا، مهارت فوق العاده در بالا رفتن از درخت‌ها یا شنا کردن در آب‌ها به عنوان شکارچی‌های بسیار ماهری شناخته می‌شوند. با این وجود صدای این حیوانات به هیچ عنوان شبیه به ظاهر و جثه آن‌ها نیست و تارهای صوتی‌ آن‌ها بیشتر از این که صدایی نزدیک به شیر یا پلنگ داشته باشد شبیه به گربه‌های اهلی است. یوزپلنگ‌ها به منظور کارهای مختلف ماننند تولید مثل و... صداهای مختلفی از خود درمی‌آورند که یکی از عجیب‌ترین‌های آن را می‌توانید در ویدئو زیر مشاهده کنید.

 

 

لارو پروانه، با صدایی شبیه به اسباب بازی

همانطور که می‌دانید پروانه‌ها دارای 4 فاز مختلف در زندگی خود هستند که فاز دوم را لارو می‌گونید. لاروها همان کرم‌هایی هستند که پیش از ایجاد پیله و  وارد شدن به فاز شفیره در سیر تکاملی هر پروانه‌ای دیده می‌شود. اما چیزی شاید از آن ناآگاه باشید صدای بسیار عجیب این کرم‌ها است که همانند فشردن یک عروسک صدای جیر جیر می‌دهد.

 

 

آرمادلیو، صدایی شبیه به نوزاد انسان 

آرمادیلو راسته‌ای از جانوران نوارسان است که شامل 20 گونه مختلف می‌شود. در گذشته درباره گونه‌های آرمادیلو و مشخصات آن صحبت کردیم. اما اکنون بد نیست بدانید برخی از گونه‌های آن‌ صداهای بسیار جالب و شبیه به نوزاد انسان دارند که تماشا و شنیدن آن خالی از لطف نیست.  

 

 

بز، ایجاد صدایی شبیه به آدمیزاد! 

این قضیه به طور کلی صدق نمی‌کند اما جالب است بدانید برخی از بزها قادر هستند تا صدایی شبیه به انسان از خود دربیاورند. صداهای خاصی که بزها از خود درمیاورند شاید برای ما قابل فهم نباشد اما معمولا این صداها به منظور خاصی ایجاد می‌شود. برای مثل هنگام ترس، صدا شدن بره توسط مادر و حتی برای سرگرمی بزها صداهای عجیبی از خود درمیاورند. در ویدئو زیر چندی از صداهای جالب و خنده‌داری که بزها تولید می‌کنند را می‌‌توانید بشنوید. 

 

 

کوکابورا، سعی کنید  باشنیدن صدای این پرنده نخندید!

امکان ندارد صحبت از صدای حیوانات باشد و اشاره‌ به پرنده خاصی نشود. کوکابورا پرنده منتخب مطلب ما است که صدایی شبیه به قهقهه انسان تولید می‌کند. این پرندگان گوشتخوار به صورت بومی در استرالیا و گینه نو دیده می‌شوند. کوکابوراها شامل 4 گونه مختلف می‌شوند که با وجود قرار گرفتن در تیره پرندگان ماهی‌خوار غذای آن‌ها عمدتا از موش‌ها، مارها، حشرات، خزندگان کوچک و حتی دیگر پرندگان تامین می‌شود. 

 

 

والروس، صدای بم و کلفتی که فکر را هم نمی‌کنید!

گراز دریایی یا والروس  یک پستاندار بزرگ دریایی است که به طور پراکنده در آسیا، آلاسکا، کانادا، آمریکا، گرین لند و سایر مناطق سرد سیر و قطبی دیده می‌شود. والروس‌ها دارای دندان‌های بسیار بلندی هستند که رشد آن هیچ وفت متوقف نمی‌شود، دندان‌هایی که برای شکار حیوانات، کشیدن بدن خود به سمت خشکی (هنگامی که در آب هستند) و... به کمکشان می‌آید. اکنون پیشنهاد می‌دهیم تا صدا منحصر به فرد این پستانداران گوشت خوار را بشنوید. البته ویدئو زیر متعلق به یک والروس رام شده است.

 

 

الک، صدای به بلندی شیپور!

الک یا واپیتی گونه‌ای گوزن بزرگ جثه و دم کوتاه است که در قاره آمریکای شمالی و آسیای شرقی زندگی می‌کند. الک‌ها شاخ‌های بلندی از جنس استخوان دارند که سرعت رشد بسیار بالایی دارند و گاها تا اندازه 1 اینچ در روز رشد می‌کنند. اما چیزی که در این مطلب اهمیت دارد صدای شیپور مانند این جانور است که از مسافت چندین کیلومتری می‌تواند به گوش برسد.

 

 

میمون دراز دست، با صدایی شبیه آژیر 

 گیبون‌ها یا میمون‌های دراز دست تیره‌ای از دراز دستان هستند که به 4 سرده و چندین گونه مختلف تقسیم می‌شوند. گابون‌ها معمولا حیوانات پر سر و صدایی هستند که به منظور جفت یابی، دفاع از قلمرو و... تولید صدا می‌کنند. صدای گابون‌‎ها بسیار جالب است پیشنهاد می‌دهیم ویدئو زیر را از  دست ندهید. 

 

 

قورباغه بارانی، قورباغه‌ای که قور قور نمی‌کند

تقریبا هر کسی با دیدن نام قورباغه به یاد صدای قور قور آن‌ها میفتد. اما لزوما هر قورباغه‌ای از خود چنین صدایی تولید نمی‌کند. یکی از مثال‌های نقض کننده قورباغه بارانی صحرایی (Desert rain frog) است که صدای نازک و غیر قابل انتظاری در میان قورباغه‌ها دارند.

 

 

شیطان تاسمانی، صدایی به ترسناکی شیطان 

پیش تر در لست سکند مطلبی درباره شیطان تاسمانی منتشر کردیم و اشاره کردیم که این حیوان پرخاشگر به دلیل صدای وحشتناکی که دارد نخستین بار توسط ساکنین تاسمانی استرالیا به صدای شیطان تشبیه شد و بعدتر نام آن به عنوان شیطان تاسمانی باقی ماند.

 

 

تالیف: لست سکند 

منابع: youtube و Animalia