شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#البرز

تونل البرز منطقه برفگیر محور تهران-شمال را دور می‌زند

کرج - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: گردنه‌های ورودی به تونل البرز برف‌گیر نیستند و طول آن باعث شد است تا مردم در یک ایمنی کامل بدون برخورد با برف و کولاک مسیر خود را به مازندران طی کنند.

تونل البرز منطقه برفگیر محور تهران-شمال را دور می‌زند

خیرالله خادمی با اشاره به افتتاح تونل البرز اظهار کرد: به عنوان یک کارشناس باید بگویم که امروز یک اتفاق بسیار بزرگ در صنعت کشور به وقوع پیوست و توانستیم خودمان به وسیله کارگران، متخصصان و مهندسان ایرانی از طراحی، اجرا و بهره‌برداری طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی تونل البرز در منطقه‌ای صورت گرفت که سخت‌ترین و پیچیده‌ترین سازند زمین‌شناسی را دارد، تصریح کرد: این پروژه عظیم در صعب‌العبورترین کوهستان کشور احداث شده است که به طور حتم در تاریخ راه‌سازی کشور به ثبت خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده چالوس همواره جذبه‌ای برای مردم دارد و شرایط ویژه‌ای در گردنه منتهی به تونل کندوان وجود داشته است، خاطرنشان کرد: این گردنه با داشتن پیچ‌های بسیار زیاد و غیراستاندارد پرخطر است.

وی بیان کرد: در زمستان به خاطر کولاک و بارش سنگین برف همواره شاهد بسته‌شدن تونل کندوان و انسداد محور چالوس بودیم اما با افتتاح تونل البرز در ارتفاع پایین‌تر که برف‌گیر نیست شرایط برای تردد مردم در ایمنی کامل صورت می‌گیرد و دیگر شاهد بسته شدن این محور نخواهیم بود.

خادمی با بیان اینکه یکی دیگر از مزیت‌های این پروژه این است که با استانداردهای به روز دنیا احداث شده است، گفت: تمامی آئین‌نامه‌های که به روز در نیا هستند در احداث تونل البرز به کارگیری شده است.

تونل البرز دوسقفه ساخته شد

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: یکی از آئین‌نامه‌های که در احداث تونل البرز به کار گرفته شد، دو سقفه بودن آن است، در سقف نخست ترافیک وجود دارد و برای اینکه اگر موارد خاص و اضطراری صورت بگیرد یک صفحه کاذب یا دومی وجود دارد تا بتوان دود و گازهای مضر را از طریق فن‌هایی که وجود دارد تخلیه کنیم.

وی با بیان اینکه با اینکه این استاندارد طی چند سال اخیر و حین ساخت تونل البرز در دنیا اجرایی شد، تصریح کرد: با اینکه در طراحی اولیه تونل البرز این استاندارد وجود نداشت اما به خاطر ایمنی بالا با وجود تأخیر پیش آمده تغییر مختصات دادیم و تونل را دوسقفه ساختیم.

 

 

 

منبع: مهر