شهر خبر

اتباع چینی مورد هدف قرار گرفتند/مسوول این حمله مسلحانه مشخص شد!

دو هفته پس از کشته شدن ۹ تبعه چینی درپی حمله تروریستی در شمال پاکستان، گزارش‌ها حکایت از حمله مسلحانه دیگر در شهر «کراچی» دارد که گروه غیرقانونی «جبهه آزادی بلوچستان» مسئولیت آن را برعهده گرفته‌ است.

اتباع چینی مورد هدف قرار گرفتند/مسوول این حمله مسلحانه مشخص شد!

به گزارش منیبان، رسانه‌های پاکستانی روز پنجشنبه به نقل از مقامات امنیتی در شهر کراچی واقع در جنوب این کشور اعلام کردند که حمله مسلحانه به خودروی حامل شهروندان چینی منجر به زخمی شدن یک سرنشین آن شد.

یک مهندس چینی که چند روز پیش وارد پاکستان شده بود، در این حمله به شدت زخمی شد با این حال پلیس کراچی گفت که وضعیت وی بحرانی نیست.

دایره ملی مبارزه با تروریسم در کراچی پاکستان اعلام کرد که گروه غیرقانونی جبهه آزادی بلوچستان موسوم به «بی ال اف» مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

شورشیان بلوچ که طی سال‌های اخیر مرتکب عملیات‌های مسلحانه متعددی علیه نیروهای امنیتی، مقامات غیرنظامی، شهروندان عادی از جمله اتباع خارجی شده‌اند، مخالف حضور چینی‌ها در ایالت بلوچستان هستند.

دولت اسلام‌آباد برخی از آژانس‌های جاسوسی خارجی را به دست داشتن در عملیات‌های تروریستی به ویژه حملات علیه اتباع چینی که در پروژه‌های مشترک اقتصادی و ارتباطاتی در پاکستان حضور دارند، متهم می‌کند.

در روز ۲۳ تیرماه امسال واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل اتباع چینی در شمال پاکستان باعث جان باختن ۱۳ نفر از جمله ۹ شهروند چین شد. چندین تبعه چینی نیز در این حادثه به شدت زخمی شدند.

مقامات پاکستانی طی تحقیقات اولیه کشف مواد منفجره در محل حادثه را تایید و گفتند که که این یک عملیات تروریستی بوده است.

پس از این حادثه مقام‌های بلندپایه چینی طی تماس با همتایان پاکستانی خود خواستار تحقیقات فوری و موثر برای مشخص شدن ماهیت آن شده و یک تیم امنیتی ۱۱ نفره از پکن به اسلام‌آباد سفر و همراه مسوولان پاکستانی به روند بررسی و تحقیقات ملحق شدند.