شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#سازمان ملل#طالبان

معان هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل:

طالبان تضمین داد که گام‌های توسعه طلبانه‌ای برنمی‌دارد

طالبان تضمین داد که گام‌های توسعه طلبانه‌ای برنمی‌دارد

معان هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل امروز در سخنانی با اعلام وجود «اهداف مشترک زیاد با آمریکایی ها در افغانستان» گفت: طالبان تضمین داد که گام‌های توسعه طلبانه‌ای برنمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، معان هیأت نمایندگی روسیه در سازمان ملل امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: اهداف مشترک زیادی با آمریکایی ها در افغانستان داریم.

این مقام روسیه در این باره اضافه کرد: هیأت طالبان در مسکو تضمین داد که گام های توسعه طلبانه ای برنمی دارد. کنترل طالبان بر افغانستان پس از خروج (اشغالگران خارجی) سناریویی نامحتمل است. منتظر برگزاری نشست سه جانبه ای درباره افغانستان در دوحه قطر هستیم.

این در حالیست که «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان ساعاتی پیش از برگزاری نشست سه جانبه درباره افغانستان در هفته آینده خبر داد.

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در این باره گفت: دیدار سه جانبه ای درباره افغانستان با نمایندگان ویژه آمریکا و چین هفته آینده در دوحه خواهم داشت. طالبان بیش از نیمی از اراضی افغانستان را به کنترل خود درآورده است؛ اما بعید می‌دانیم سناریوی سلطه کامل بر این کشور (از سوی این گروه) اجرایی شود. مسکو نگران جامعه اقلیت ها در افغانستان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با خروج نظامیان آمریکا و ناتو از افغانستان، طالبان پیشرفت‌هایی در تسخیر مناطق مختلف این کشور داشته است که همین امر دستاویزی برای مقامات آمریکایی جهت خطرناک جلوه دادن عواقب خروج شان از افغانستان شده است.

گفتنی است که حمله به افغانستان توسط اشغالگران خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی در سال ۲۰۰۱ میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم خسارت‌ها و تلفات زیادی را در این کشور به همراه داشته است.