شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#تیم فوتبال

شادی گل گیتاریست استقلال صاحب پیدا کرد/ در صورت لزوم شکایت می‌کنیم!

شادی ویژه‌ای که ارسلان مطهری مهاجم تیم فوتبال استقلال پس از گلزنی‌هایش به نمایش می‌گذارد از یک بازی کامپیوتری گرفته شده است. 

شادی گل گیتاریست استقلال صاحب پیدا کرد/ در صورت لزوم شکایت می‌کنیم!
خبرورزشی -

مدتهاست هواداران فوتبال با یک شادی خاص از سوی ارسلان مطهری مهاجم تیم فوتبال استقلال مواجه هستند که تصور می‌کنند این بازیکن ابداع کننده این نوع شادی است. این در حالی است که او هم احتمالا این نوع شادی را از روی یک بازی کامپیوتری الگوبرداری کرده که توسط مهندسان ایرانی طراحی شده است.

این نوع شادی چند سال پیش در شادی گل یک بازی کامپیوتری که با حضور بازیکنان استقلال و پرسپولیس طراحی شده بود رونمایی شده و اسناد و مدارک هم نشان می‌دهد که گیتار معروف در دست بازیکنان پرسپولیس هم بوده است.

مدیر استودیو بازیسازی یکه تاز این موضوع را تایید می‌کند و می‌گوید: متأسفانه مدتی است که در فضای ورزشی کشور اینطور مطرح شده که «شادی پس از گل با گیتار» نماد یکی از بازیکنان باشگاه استقلال است؛ در حالی که با توجه به اسناد و مدارک موجود، این نوع شادی نماد بازی «یکه تاز فوتبال» می‌باشد که برای اولین بار در سال ۱۳۹۶ توسط این استودیو پیاده‌سازی شده است. حتی دو سال زودتر از اینکه در بازی فیفا از این شادی استفاده شود.

اسماعیل اسماعیلی در توضیح بیشتر این ادعا افزود: برای اثبات این ادعا مدارک و مستندات زیادی موجود است. مثلا کافی است در سایت آپارات عبارت یکه تاز فوتبال را جستجو کرده تا ویدئوهای این بازی در سال ۱۳۹۶ به همراه این شادی را مشاهده کنید. به عنوان مثال تصاویر زیر زیر به ترتیب از ویدیوهای بازی در تاریخ اول دیماه و ۲۶ بهمن سال ۱۳۹۶ گرفته شده است.

این مدیر در ادامه خاطرنشان کرد: این بازی در ابتدا با نام «یکه تاز ۲۰۱۸ - فوتبال آنلاین» منتشر شده است. در حال حاضر، نسخه اندروید بازی یکه تاز فوتبال در مارکت‌های داخلی (کافه بازار و مایکت) عرضه شده است. همچنین نسخه‌های اولیه و نهایی آن نیز در بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای موجود می‌باشد که برای ساخت آن حدود ۵ سال زمان و هزینه صرف شده است. لذا استفاده از محتوا و ایده‌های آن برخلاف موازین اخلاقی و قانونی می‌باشد.

مدیر استودیو یکه تاز در پایان گفت: هر چند حق شکایت از کسانی که مالکیت فکری و معنوی این ایده را رعایت نمی‌کنند برای‌ ما محفوظ است اما فعلا قصد شکایت و پیگیری قانونی را نداریم و در صورت لزوم این کار را انجام خواهیم داد. بنابراین خواهشمند است این موضوع توسط بازیکنان محترم رعایت شود.

شادی گل معروف مطهری صاحب پیدا کرد/ در صورت لزوم شکایت می‌کنیم!