شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#چین

دستکش مترجم زبان اشاره، به تولید انبوه خواهد رسید

دستکش مترجم زبان اشاره، به تولید انبوه خواهد رسید

در طول سال‌های اخیر شاهد ساخت دستکش‌های مترجم زبان اشاره به صورت آزمایشی بوده‌ایم اما به نظر می‌رسد دستکش تولید شده توسط شرکت فناوری ولالا (Wulala) چین اولین محصولی باشد که به صورت عمده تولید خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، ‌ این دستکش که برای دست راست افراد طراحی شده به وسیله‌ی بلوتوث به یک اپلیکیشن بر روی تلفن هوشمند متصل می‌شود. این دستکش دارای حسگرهایی با قابلیت خم شدن در دو جهت بر روی هر انگشت است و یک واحد سنجش اینرسی (IMU) در قسمت کف دست دارد. حسگرها حرکات و وضعیت انگشتان را ردیابی می‌کنند و و واحد سنجش اینرسی حرکت دستکش را در فضای سه بعدی را ردیابی می‌کند.

کاربران ناشنوا با مشت کردن دست خود دستکش را فعال می‌کنند و پس از فعال شدن می‌توانند از آن برای انتقال پیام استفاده کنند. سپس وقتی پیام خود را به طور کامل منتقل کردند دستشان را رها می‌کنند و همزمان انگشتانشان را خم کرده و انگشت شست خود را صاف می‌کنند تا دستکش متوجه پایان یافتن پیام شود.

پیام کاربر به صورت متن و به صورت گفتاری توسط اپلیکیشن پخش می‌شود. فرد شنوا پس از دریافت پیام می‌تواند با استفاده از میکروفون تلفن همراه پاسخ خود را اعلام کند و پاسخ به صورت نوشتاری و زبان اشاره برای فرد ناشنوا پخش می‌شود.

محققان می‌خواهند قابلیت برقراری ارتباط بین دو فرد با دو زبان مختلف را نیز به این وسیله فراهم کنند. برای مثال اگر فرد ناشنوا با زبان اشاره‌ی آلمانی سوالی مطرح می‌کند اپلیکیشن بتواند آن را به متن انگلیسی تبدیل کند و بالعکس.

دستکش به خودی خود قابل شستشو است زیرا ماژول الکتریکی اصلی آن قابل جداسازی است و با ۹۰ دقیقه شارژ شدن می‌توان به مدت هشت ساعت از آن استفاده کرد.

به گفته‌ شرکت سازنده، این دستکش در برخی مناطق چین مورد استفاده قرار گرفته و دقت ۹۵ درصدی نشان داده است.

این شرکت اکنون در حال کار بر روی اپلیکیشن خود برای اضافه کردن زبان‌های انگلیسی، روسی، فرانسوی، آلمانی و ژاپنی است.

قیمت در نظر گرفته شده برای هر عدد از این دستکش ۳۰۰۰ دلار است.

انتهای پیام