شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#جدید#رئیس‌جمهور#هواپیما

روحانی: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد ۲۰۰ هواپیمای جدید وارد کشور می‌شد


روحانی: اگر برجام ادامه پیدا می‌کرد 200 هواپیمای جدید وارد کشور می‌شد

رئیس‌جمهور گفت: چنانچه برجام ادامه پیدا می‌کرد تاکنون ۲۰۰ هواپیمای جدید وارد کشور می‌شد اما توانستیم فقط ۱۶ هواپیما خریداری کنیم.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه همزمان با عید سعید غدیر در هشتاد و ششمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید و افتتاح طرح های ملی ریلی و آزادراهی وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: امروز به رغم شرایط سخت ناشی از جنگ اقتصادی و کرونا، شاهد افتتاح طرح های بسیار مهمی در حوزه ریلی و آزادراهی در استان های مختلف کشور بودیم که بسیار افتخار آمیز است.

روحانی موضوع ریل را از موضوعات مهم و با اهمیتی که همواره مورد توجه قرار داده است، عنوان کرد و افزود: وزارت راه و شهرسازی در دولت های یازدهم و دوازدهم تلاش ها و اقدامات زیادی در زمینه توسعه راه آهن و همچنین بزرگراه ها و راه های ارتباطی در کشور انجام داد که جای قدردانی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه می دانم در طول سه سال و نیم گذشته بخاطر مشکلات ناشی از جنگ اقتصادی، کرونا و حوادث طبیعی ، مردم شرایط سختی را پشت سرگذاشته اند، گفت: همه تلاش این دولت از روز اول فعالیت تا آخرین روز این بوده که مردم در زندگی مشکلات کمتری داشته باشند.

روحانی با بیان اینکه فهرستی از اقدامات وجود دارد که دوست داشتیم در این دولت  انجام شود اما به انجام نرسید، اظهار داشت: یکی از کارهایی که می‌خواستیم و انجام نشد ورود قطار سریع‌السیر به کشور بود. در دولت یازدهم به دنبال افتتاح این پروژه از تهران به اصفهان بودیم بی تردید اجرای قطار سریع‌السیر با سرعت 300 کیلومتر و به صورت برقی مسیر را بسیار کوتاه می‌کرد و تحولی در عرصه  بخش ریل کشور بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: اگر تحریم نبود قطعا راه آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان و حتی تهران به مشهد امروز به افتتاح رسیده بود اما در عین حال اقدامات بزرگی در این عرصه انجام شد و در ریل خودکفا شدیم.

روحانی با اشاره به افتتاح پروژه‌های بزرگی در حوزه خط آهن سراسری خاطرنشان کرد: تکمیل بخش پایانی تعدادی از طرح‌ها نیز باقی مانده که به زودی به افتتاح خواهد رسید و امیدواریم در دولت سیزدهم هر روز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون به ویژه ریل باشیم.

رئیس جمهور در ادامه با قدردانی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: انصافا اقدامات بزرگی در عرصه بزرگراه، ریل، بنادر و فرودگاه انجام شده است و ظرفیت بخش بنادر و فرودگاهی کشور افزایش قابل توجهی داشته است و شاهد تحولی در بخش فرودگاهی و سفر هوایی هستیم و چنانچه برجام ادامه پیدا می‌کرد تاکنون 200 هواپیمای جدید وارد کشور می‌شد اما توانستیم فقط 16 هواپیما خریداری کنیم.

روحانی در ادامه از اقدامات وزارت راه و شهرسازی و دست اندرکاران این وزارتخانه و همچنین قرارگاه خاتم، بنیاد مستضعفان و همه مهندسین و کارگرانی که در اجرای پروژه‌ها نقش داشتند قدردانی کرد.

رئیس جمهور در بخش ابتدایی سخنان امروز خود با تبریک عید غدیر خم، غدیر را به هجرت پیامبر اسلام(ص) از مکه به مدینه تشبیه کرد و اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) در مکه نیز رسالت و دعوت مردم  به مسیر هدایت را انجام می‌دادند اما در عین حال حکومت اسلامی در مدینه شروع شد و هجرت پیامبر(ص) به معنای آغاز حکومت اسلامی مطرح گردید و هجرت پیامبر(ص) مبنای تاریخ شمسی و قمری است.

روحانی خاطرنشان کرد: با هجرت پیامبر(ص) ضمن آغاز حکومت اسلامی، پیامبر اسلام(ص) که نبی و وصی بود امام هم شدند و این موضوع در مدینه ظهور و بروز پیدا کرد.

رئیس جمهور غدیر را حرکت دوم هجرت توصیف کرد و گفت: غدیر آغاز تداوم حکومت اسلامی است و در این روز پیامبر اسلام(ص) مسیر را برای مسلمانان و صفات را برای حاکمان اسلامی مشخص کردند و  فرمودند که چه افرادی می‌توانند به عنوان حاکم دنیای اسلام باشند.

روحانی خاطرنشان کرد: هر کسی که بتواند زیست و رفتار علی‌وار داشته و مانند علی(ع) سخن بگوید می‌تواند حکومت دنیای اسلام را بر عهده بگیرد و پیامبر اسلام(ص) در روز غدیر معیار‌ حکومت در دنیای اسلام و معیارهای حاکمیت را تا روز قیامت برای ما معرفی کردند.

رئیس جمهور گفت: امروز افتخار ما این است که حکومت اسلامی در کشور مان در مسیر راه امیرالمومنین(ع) است البته می‌دانیم که تا رسیدن به شرایط کامل حکومت مولایمان فاصله داریم اما تلاش ما این است که همان مسیر را بپیماییم تا به نقطه مطلوب برسیم.

روحانی تصریح کرد: حرکت، ایثار و فداکاری ما باید ادامه یابد تا روز به روز به حکومت امیرالمومنین(ع) نزدیک‌تر شده و رنگ آن حکومت را پیدا کنیم.

انتهای پیام/