شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#خبرنگاران#دولت

واکنش اتحادیه اروپا به بازداشت خبرنگاران در افغانستان


واکنش اتحادیه اروپا به بازداشت خبرنگاران در افغانستان

فرستاده اتحادیه اروپا در افغانستان در واکنش به بازداشت خبرنگاران توسط دولت افغانستان از کابل خواست تا رسانه‌ها را به عنوان شرکای استراژیک خود برای دستیابی به صلح و جامعه باز برسمیت بشناسد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «وان برانت» فرستاده ویژه اتحادیه اروپا از دولت افغانستان خواست تا جامعه مدنی و رسانه‌ها را به عنوان شرکای استراتژیک خود برای دستیابی به صلح، آزادی و جامعه باز برسمیت بشناسد.

وی افزود که مطابق بر قانون اساسی افغانستان، سازمان‌های دولتی باید بتوانند بطور آزادانه فعالیت کنند و از دولت این کشور خواست تا با حمایت جامعه مدنی بطور موثر با فساد مقابله کند.

به گزارش «هشت صبح»، برانت در ادامه نیز با ابراز نگرانی از افزایش تلفات غیرنظامیان، بویژه کودکان و زنان در افغانستان، خواستار بررسی قتل‌های هدفمند علیه کارمندان رسانه‌ها و نمایندگان سازمان‌های مدنی شد.

اتحادیه اروپا درحالی خواستار فعالیت آزادانه و برسمیت شناخته شدن نقش رسانه‌ها توسط دولت افغانستان شده که اخیراً اداره امنیت ملی افغانستان چهار خبرنگار که برای تهیه گزارش تحقیقی از احتمال تلفات غیرنظامیان توسط طالبان به شهرستان «اسپین بولدک» ولایت قندهار رفته بودند را بازداشت کرد.

پیش از این گزارش‌هایی منتشر شده بود که طالبان در حمله به خانه‌های مردم در شهرستان اسپین بولدک بیش از 100 غیرنظامی را به اتهام همکاری با دولت افغانستان کشته بودند، اما طالبان با رد این گزارش‌ها از رسانه‌ها خواسته بودند با حضور در منطقه در این باره گزارش تهیه کنند.

انتهای پیام/.