شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوتین

انجام رایزنی با نماینده پوتین درباره کمک به سازش ملی در افغانستان!+جزییات

حامد کرزای رییس جمهوری پیشین افغانستان با ضمیر کابولوف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان دیدار کرد و دو طرف درباره کمک به برقراری سازش ملی در افغانستان رایزنی کردند.

انجام رایزنی با نماینده پوتین درباره کمک به سازش ملی در افغانستان!+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نقل از بیانیه از وزارت امور خارجه روسیه، کرزای روز چهارشنبه در مسکو با کابولوف دیدار و درخصوص مسائل افغانستان با وی گفت و گو کرد. 

 نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان تصریح کرد: حل و فصل پایدار مسائل افغانستان باید از راه تشکیل دولت ائتلاف ملی متشکل از همه طرف های این کشور ازجمله نیروهای سیاسی بدست آید.

رییس جمهوری پیشین افغانستان نیز در این دیدار از تلاش های گروه تروییکای گسترش یافته شامل روسیه، آمریکا، چین و پاکستان برای آغاز مذاکرات بین افغانی حمایت کرد. 

وی یادآورشد که شرکت کنندگان در رایزنی های مسکو درباره افغانستان در این روند می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

 در هفته‌های اخیر، جنگ داخلی در افغانستان با تشدید حملات گروه طالبان به مناطق تحت کنترل حکومت این کشور تشدید شده و اوضاع افغانستان را ناامن تر کرده است.

گروه طالبان در زمان حاضر تقریبا همه مناطق مرزی افغانستان و تاجیکستان را تحت کنترل دارد و چندی پیش صدها نفر از نیروهای افغانستانی به تاجیکستان گریختند. 

روسیه برای آغاز مذاکرات بین افغانی برای برقراری سازش ملی در این کشور تلاش می کند. 

روز ۲۵ تیر ماه سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، خواستار آغاز فوری گفت و گوهای داخلی در این کشور شد.

خبرگزاری ریانووستی نوشت: لاوروف با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان در حاشیه کنفرانس بین المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقه ای چالش ها و امکانات» در تاشکند پایتخت ازبکستان در پشت درهای بسته دیدار کرد.

در این دیدار، طرف روسی بر اهمیت آغاز گفت و گوهای مشروح بین افغانی به منظور توقف مناقشه مسلحانه چند ساله در این کشور و ثثبیت اوضاع افغانستان تاکید کرد.

لاوروف همچنین از وخامت اوضاع مناطق شمالی افغانستان که در مجاورت مرزهای کشورهای آسیای مرکزی قرار دارد، ابراز نگرانی کرد.