شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس شورای اسلامی
گفت‌وگو|

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس: با پذیرش ریسک فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از آن حمایت کنیم

عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید مجموعه‌هایی که می‌توانند مسئله تامین مالی شرکت‌ها با ریسک بالا را برطرف کنند را افزایش دهیم و ریسک این فعالیت‌ها را به جان بخریم.
«محسن زنگنه» در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و کمک قانون‌گذار در این زمینه، گفت: تجاری سازی یک محصول دانش بنیان نیاز به یکسری زیرساخت‌های دانش افزا در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان دارد.

وی تاکید کرد: همچنین روش‌های تامین مالی ما در کشور، روش‌های مشخصی است لذا این مسائل نمی‌تواند فعالیت‌ها با ریسک بالا در کشور را پشتیبانی کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما باید الگو‌های تامین مالی‌مان را در کشور اصلاح کنیم، اظهار داشت: پیشنهاد مشخصی هم در دنیا برای حمایت از اینگونه موارد وجود دارد. لذا در این بخش صندوق‌های به نام صندوق‌های، «های ریسک» طراحی شده است تا این صندوق‌ها در زمینه سرمایه گذاری‌های خطرپذیر پا به میدان بگذارند.

زنگنه بیان داشت: البته جایگاه این مسئله مقداری در کشور کمرنگ است. با این حال ما در موضوعاتی همچون واکسن کرونا دیدیم که ستاد اجرای فرمان امام (ره) به این مسئله ورود کرده و نتیجه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تولید واکسن کووبرکت شده است؛ بنابراین ما باید مجموعه‌هایی که می‌توانند مسئله تامین مالی شرکت‌ها با ریسک بالا را برطرف کنند را افزایش دهیم و ریسک این فعالیت‌ها را به جان بخریم.
 
 
انتهای پیام/