شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#قطر

محور گفتگوی تلفنی امیر قطر و رئیس جمهور تونس

کدخبر: 429474
اقتصاد نیوز : امیر قطر در تماس تلفنی با قیس سعید، آخرین تحولات تونس را بررسی کرد.
 

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر امروز چهارشنبه با قیس سعید، رئیس جمهور تونس تماس تلفنی برقرار و بر ضرورت حاکمیت قانون در این کشور که شاهد بحران سیاسی است، تأکید کرد.

امیر قطر در این تماس تلفنی تصریح کرد: باید از بحران سیاسی کنونی عبور کرد و همه طرف ها باید مسیر گفتگو را انتخاب و طی کنند.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی گفت: همچنین باید پایه های دولت مؤسساتی تثبیت شده و قانون به نفع مردم اجرا شود تا تونس پایدار و با ثبات باقی بماند.

قیس سعید، رئیس جمهور تونس نیز در این تماس تلفنی از موضع حمایتگرانه امیر قطر در قبال تونس و چشم انداز مردم این کشور قدردانی کرد.

دو طرف در این گفتگو، روابط دوجانبه و مستحکم بین دو کشور و راه های ضامن حمایت و تقویت آن را نیز بررسی کردند.

عصر روز یکشنبه گذشته، رئیس جمهور تونس در حکمی، هشام المشیشی نخست وزیر این کشور را از سمت خود برکنار و فعالیت پارلمان را به مدت یک ماه تعلیق کرد. 

او همچنین مصونیت قضائی نمایندگان را لغو کرد و تا زمان تشکیل دولت جدید، مسئولیت اجرایی کشور را خود برعهده گرفت که مخالفان، این اقدام او را به منزله کودتا علیه دولت به حساب آورده اند.

این تحولات، به دنیال تظاهرات مردمی در این کشور در اعتراض به وخامت اوضاع اقتصادی و شیوع بی سابقه ویروس کرونا رخ داده است.