شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پاکستان#گفتگو#وزیر دفاع

وزیر دفاع پاکستان با همتای چینی خود درباره مسائل منطقه گفتگو کرد

وزیر دفاع پاکستان با همتای چینی خود در ارتباط با مسائل منطقه و بین الملل و همچنین برخی پروژه های مشترک دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع پاکستان با همتای چینی خود درباره مسائل منطقه گفتگو کرد

 «پرویز ختک»، وزیر دفاع پاکستان با «وی فنگی»، وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

گفته شده دو طرف در این دیدار درباره موضوعات منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرده اند.

گفتگو درباره برنامه‌های سیاسی در منطقه، تلاش برای یک محیط پایدار و مقابله با چالش‌ها و تهدیدهای مشترک بویژه تروریسم و همکاری نزدیک در این حوزه از مهمترین مسائل مورد بحث در دیدار مقامات چینی و پاکستانی بوده است.

در این دیدار همچنین وزرای دفاع دو کشور از روابط تاریخی دوجانبه ابراز خرسندی کردند و خواستار افزایش بیشتر همکاری‌های مشترک برای دستیابی به اهداف مشترک شدند.

تأمین امنیت پروژه مشترک چین و پاکستان موسوم به کریدور اقتصادی «سی پک» از دیگر مسائل مورد تاکید در دیدار وزرای دفاع پاکستان و چین بود.

دولت های چین و پاکستان به عنوان دو کشور همسایه آسیایی بیش از شش دهه است که روابط مستحکم و استراتژیکی را در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، نظامی، هسته ای و انرژی با یکدیگر برقرار کرده اند. این دو کشور دیدگاه ها و منافع مشترک امنیتی در حوزه جنوب آسیا دارند.

چینی ها سرمایه گذاری های گسترده ای را در بخشهای مختلف کشور پاکستان انجام داده اند و در مقابل نیز پاکستان ضمن حمایت همه جانبه از مواضع چین در سطح منطقه، یک شریک مهم برای پکن در جنوب آسیا به شمار می رود.

 

منبع: مهر