شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کویت#دلار#میلیون دلار

بلینکن پس از دیدار با مودی عازم کویت شد| کمک ۲۵ میلیون دلار آمریکا به هند

وزیر خارجه آمریکا در مذاکرات دوجانبه‌ با نخست‌وزیر هند به بررسی مسائل مختلف و مهم مشترک بین دو کشور پرداخت.

بلینکن پس از دیدار با مودی عازم کویت شد| کمک ۲۵ میلیون دلار آمریکا به هند

 آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در توییتر به همراه عکسی از دیدارش با نارندا مودی، نخست‌وزیر هند درباره جزئیات این دیدار نوشت.

او نوشت: از دیدار با نخست‌وزیر هند بسیار خرسند شدم و ما تلاش‌های مشترک برای تعمیق مشارکت فراگیر آمریکا و هند را بررسی کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا افزود: مشارکت و همکاری بین آمریکا و هند دارای اهمیت استراتژیک جهانی است.

بلینکن تاکید کرد با نخست‌وزیر هند توسعه همکاری بین دو کشور در زمینه‌های مقابله با کرونا، مسائل امنیت منطقه‌ای و تغییرات آب‌وهوایی را بررسی کرده است.

او قبل از این دیدار گفته بود، واشنگتن کمک‌های مالی به ارزش ۲۵ میلیون دلار برای حمایت از تلاش‌های هند در مقابله با کرونا اختصاص داده است.

دیدار وزیر خارجه آمریکا با همتای هندی‌اش شامل روابط دوجانبه در هند - اقیانوس آرام از رهگذر مذاکرات امنیتی چهارجانبه شامل ژاپن و استرالیا بود.

بلینکن اشاره کرد: این گروه یک ائتلاف نظامی نیست. این پاسخ او در واکنش به سوالی ازبابت انتقاد چین از این مذاکرات امنیتی چهارجانبه داده شد.

بلینکن اشاره کرد: این مساله به منزله چهار کشور متفق برای همکاری و هم‌افزایی منابع جهت تاثیرگذاری بر مسائل مربوط به کرونا، شکوفایی اقتصادی، تغییرات آب‌وهوایی و امنیت دریایی است.

او تصریح کرد: آمریکا ۲۵ میلیون دلار را از طریق آژانس توسعه بین‌المللی برای حمایت از برنامه واکسیناسیون در هند ارائه می‌دهد.

گفته می‌شود همچنین در این دیدار مسائل حقوق بشری بررسی شد.

بلینکن همچنین گریزی به مساله افغانستان زد و گفت: در نهایت اگر افغانستان به حقوق ملتش احترام نگذارد و دست به اقدامات وحشیانه علیه ملتش بزند دولتی منزوی خواهد شد.

او بعد از دیدار با مودی هند را به مقصد کویت ترک کرد.

 

منبع: ايسنا