شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#عید غدیر#یمن

سید عبدالملک الحوثی:

عید غدیر روز تکمیل دین است/ آمریکا و اسرائیل رهبران طاغوت هستند

عید غدیر روز تکمیل دین است/ آمریکا و اسرائیل رهبران طاغوت هستند

رهبر جنبش «أنصارالله» یمن در جریان سخنرانی به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر اعلام کرد: عید غدیر روز تکمیل دین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، «سید عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش «أنصارالله» یمن به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر سخنرانی کرد. وی در جریان این سخنرانی گفت: حلول عید مبارک غدیر را به مؤمنین تبریک می‌گوئیم.

بر اساس این گزارش، وی افزود: مردم یمن ما این مناسبت را به عنوان یک میراث عقیدتی و تاریخی گرامی می‌دارند و جشن می‌گیرند. بزرگداشت روز غدیر اظهار قدردانی از خداوند و اعتراف و اقرار به نعمت بزرگ او و اتمام نعمت‌ها و تکمیل دین است.

عبدالملک الحوثی افزود: پیامبران الهی کانال‌های ارتباط با ولایت ارشادی هستند که دیگر جوانب تدبیر الهی نیز به آنها اضافه می‌شوند. دستورالعمل‌های قرآن برای کسانی که ایمان می‌آورند، به گونه‌ای نازل می‌شود که در آنها کرامت و رحمت جاری است، نه در قالب و فرم فرمان‌های سلطنتی.

وی اظهار داشت: در اغلب آموزه‌ها و دستورات قرآنی برای مؤمنین تکریم و تبیین رحمت الهی و تشویق و وعده خیر بزرگ نهفته است.ولایت و حاکمیت طاغوت، تبعیت و پیروی از منبع گمراهی است. طاغوت ظلم می‌کند و هر آنکه با وی در ارتباط باشد را از راه دست گمراه می‌کند.

الحوثی اظهار داشت: پیروی از طاغوت، گمراهی و انحراف است. حاکمیت طاغوت منبع ظلم و فساد و شر و براندازی ارزش‌های انسانی و ذاتی و فطری است. ادامه ولایت بعد از رسالت در چارچوب تکمیل ایمانی است که امام علی (ع) آن را عینیت بخشیدند.

رهبر جنبش أنصارالله یمن یادآور شد: آنچه از ولایت و حاکمیت امام علی (ع) خواسته شده بود، ادامه خط مشی هدایت الهی در میان امت و ادامه برپایی و اجرای دین به شکل درست آن و به دور از هرگونه تحریف بود.

وی گفت: ادامه و استمرار ولایت امری ضروری در سنت الهی در میان بندگانش است، زیرا در غیر این صورت، شکاف و خلاء بعد از نبوت دارای پیامد منفی بزرگی بود. نیروهای طاغوت، به رهبری آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا حاکمیت خود را بر ما تحمیل کنند. روزنه‌ای که آنها از آن نفوذ می‌کنند، وضعیت هرج و مرج و بی‌نظمی و نفوذ فرهنگی است.