شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#روسیه#انتخابات آمریکا

دیمیتری پسکوف:

روسیه هرگز دخالتی در انتخابات آمریکا ندارد

روسیه هرگز دخالتی در انتخابات آمریکا ندارد

روسیه ادعای «جوبایدن» در ارتباط با دخالت مسکو در روند انتخاباتی آمریکا را رد کرد و این ادعا را ناشی از عدم شناخت روسیه مدرن عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه ادعای «جوبایدن» در ارتباط با دخالت مسکو در روند انتخاباتی آمریکا را رد کرد.

پسکوف در این ارتباط گفت: روسیه هرگز دخالتی در روند انتخاباتی آمریکا ندارد.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه همچنین با استناد به برخی گزارش ها در آمریکا گفت: حتی نتایج برخی مطالعات انجام شده در آمریکا نیز تائید می کند که روسیه هرگز دخالتی در روند انتخاباتی ندارد.

این مقام روسی در ادامه تاکید کرد که در مقام مقایسه میان دستگاه اطلاعاتی و امنیتی روسیه و آمریکا، نمی خواهد ادعا کند که کدام کشور قدرتمندتر است، اما معتقد است که روسیه به دلایل متعددی به دستگاه امنیتی و اطلاعاتی خود افتخار می کند.

این واکنش سخنگوی کاخ ریاست جمهور روسیه پس از آن مطرح شد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا ادعاهایی در ارتباط با دخالت روسیه در روند انتخاباتی آمریکا مطرح کرد.

پسکوف در این ارتباط افزود که «جو بایدن» و دستیارانش درک نادرستی از روسیه مدرن دارند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، عصر سه شنبه ۵ مرداد در اولین دیدار خود از دفتر اداره کننده اطلاعات ملی ایالات متحده، از روسیه بابت ادامه دخالت در امور داخلی آمریکا، از جمله در انتخابات ۲۰۲۲، انتقاد کرد. بازدید رئیس جمهوری آمریکا از نهاد مدیریتی جامعه اطلاعاتی کشور یک روز پیش از آغاز گفتگوهای راهبردی هسته‌ای بین مسکو و واشنگتن در ژنو صورت گرفت.

رئیس جمهوری آمریکا پس از بازدید از دفتر اداره‌ کننده اطلاعات ملی، نهاد بالادستی و مدیریتی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده، در سخنانی از روسیه و شخص ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور، که دو ماه پیش با او دیدار کرده بود، انتقاد کرد.

بایدن گفت: آقای پوتین فردی است که در راس کشوری با زرادخانه هسته‌ای و میدان‌های نفتی با اقتصادی در حال کوچک شدن نشسته است و این شرایط از او فردی خطرناک ساخته است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شده بود که روسیه با انتشار ارائه اطلاعات غلط به مردم آمریکا می‌خواهد بر انتخابات میان دوره‌ای این کشور نیز تاثیر بگذارد.