شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#جلوگیری#تشکیل دولت#جدید#رسانه‌ها

محورهای رسانه های لبنان؛

چالش تشکیل دولت لبنان/ تلاش حزب الله برای جلوگیری از وقوع فتنه

چالش تشکیل دولت لبنان/ تلاش حزب الله برای جلوگیری از وقوع فتنه

رسانه‌های لبنان به موضوعات مختلفی پرداختند که انتخاب «نجیب میقاتی» به عنوان مأمور تشکیل دولت جدید لبنان، مهمترین سوژه خبری این رسانه‌ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الأخبار در مطلبی نوشت: امیدواری ابراز شده در رسانه‌ها نسبت به تشکیل دولت از سوی نجیب میقاتی بیش از واقعیت است / باید منتظر پاسخ عون نسبت به پیشنهاد میقاتی بود.

این روزنامه در ادامه نوشت: دولت میقاتی تنها دولتی برای خرید وقت است / از او انتظاری برای پرداختن به مسائل اساسی نمی‌رود و بلکه اهداف محدودی نظیر تأمین برق و سوخت و دارو و نان دارد.

روزنامه البناء در مطلبی آورده است: همه و بویژه حزب الله، جنبش امل و فرانسوی‌ها می‌توانند پلی بین میقاتی و عون در تشکیل دولت باشند.

این روزنامه همچنین نوشته است: منابع اردنی و مصری می‌گویند که آمریکا تحریم‌ها علیه سوریه را در موضوع انتقال گاز از مصر به لبنان از طریق سوریه مستثنا کرده است.

روزنامه النهار در مطلبی عنوان کرد: لبنان در برابر چالش تشکیل دولت نجات ملی / میقاتی در تشکیل دولت راه هموارتری از حریری دارد.

روزنامه الجمهوریه در مطلبی اعلام کرد: حزب الله به متحدان خود فشار می‌آورد تا دولت سریع‌تر و سهل تر تشکیل شود.

تارنمای المدن نوشت: حزب الله، میقاتی را برای نخست وزیری معرفی کرد تا از فتنه شیعه-سنی جلوگیری کند.

روزنامه نداء الوطن عنوان کرد: ۴ آگوست (سالگرد انفجار بندر بیروت) آیا شاهد خشم محدود مردم یا تکرار خیزش و انقلاب خواهد بود؟