خشونت وحشیانه پلیس آمریکا علیه یک مظنون غیرمسلح+ فیلم

دو مأمور پلیس کلرادو به دلیل ضرب و شتم یک مظنون غیرمسلح متهم شناخته و بازداشت شدند. 

طبق اعلام مقام‌های‌ شهر «آرورا» در کلرادو، دو مامور اداره پلیس این شهر روز سه‌شنبه به دلیل یک سری اتهامات مرتبط با برخورد خشن و استفاده بیش از حد از زور در برخورد با یک فرد مظنون در روز ۲۳ ژوئیه (اول تیر) متهم و بازداشت شدند اما در حال حاضر با قید وثیقه آزاد و در مرخصی به سر می‌برند. 

«ونسا ویلسون» رئیس پلیس آرورا در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه فیلم دوربین لباس این ماموران را هنگام حادثه پخش کرد و هشدار داد که این فیلم بسیار آزاردهنده است و وجدان را شوکه می‌کند. او این اقدام ماموران پلیس را مجرمانه خواند. 

وی در این خصوص گفت: چیزی که خواهید دید شما را عصبانی خواهد کرد و شاید اشک شما را درآورد. می‌دانم، چون وقتی خودم دیدم چشمانم پر از اشک شد و وجودم را خشم فرا گرفت. ما منزجر شده‌ایم. عصبانی هستیم. این وظیفه پلیس نیست. ما این را آموزش نمی‌دهیم، این غیرقابل‌قبول است.

به گزارش شبکه «آرتی» روسیه، یکی از ماموران که با اسلحه خود حدود ۱۳ بار بر سر و صورت «کایل وینسون» این مظنون می‌زند و باعث خون‌ریزی در سر او می‌شود، با اتهاماتی از جمله حمله، سوءرفتار و آزار و اذیت و مامور دیگر به عدم اقدام برای جلوگیری از استفاده بیش از حد از زور توسط همکار خود یا گزارش آن به مقام‌های بالا دست متهم است.

وینسون ۲۹ ساله بعد از این درگیری در بیمارستان به دلیل خون مردگی، کبودشدگی و نیاز به بخیه بستری شد. در فیلم منتشر شده از این حادثه دیده می‌شود که وی به ماموران التماس می‌کند او را نکشند.

این اتفاق بعد از گزارش ورود غیرمجاز چند فرد به پلیس و اعزام این دو مامور برای بررسی این گزارش رخ داد. آن‌ها سه نفر را دیدند که نزدیک دو چرخه‌های خود روی زمین نشسته بودند،  وقتی ماموران تلاش کردند یکی از این سه فرد را بازداشت کنند، دو نفر فرار کردند اما وینسون سر جای خود ماند و مقاومتی در برابر دستورات پلیس نشان نداد با این حال ماموران سریع او را روی زمین میخکوب کرده و به وی دستور دادند روی شکم بخوابد. 

در این فیلم همچنین دیده می‌شود که یکی از ماموران گلوی این فرد را به مدت ۴۰ ثانیه فشار می‌دهد و چند بار او را تهدید به شلیک می‌کند.