شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

پیش بینی جذاب از بورس هفته آینده

شاخص کل بازار سهام در جریان معاملات این هفته به یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد رسید و روند معاملات مثبت بود اما بورس هفته دوم مرداد چه می‌شود؟

اقتصاد پیش بینی جذاب از بورس هفته آینده

اخبار مربوط به قیمت‌گذاری دستوری فولاد و سیمان باعث روند نزولی بازار سهام شد اما امروز سیمان در بورس کالا عرضه شد و خیال همه را راحت کرد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سهام در رابطه با سیگنال‌های مثبت برای بورس گفت: قیمت دلار بالای ۲۵ هزار تومان تثبیت شده و این موضوع می‌تواند تاثیر مثبتی بر بازار سهام داشته باشد. از طرفی گزارش‌های سه ماه اول شرکت‌ها به شدت جذاب است و به می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد این شرکت‌ها عملکرد خوبی داشتند. همچنین گزارش تیر ماه هم کم کم منتشر می‌شود.

این کارشناس در رابطه با مهم‌ترین مشکل بورس در این روزها گفت: به نظر من یکی مهم‌ترین مشکلات نه تنها در بورس بلکه در کشور قیمت‌گذاری دستوری است. قیمت‌گذاری دستوری تنها پول را به جیب دلال روانه می‌کند.

این کارشناس در ادامه گفت: در حال حاضر خوبی بازار این است که ما مثبت شدن مصنوعی نداریم و اگرچه بازار روندی مثبت پیدا کرده اما هنوز بسیاری از نمادها روندی نزولی دارند. علاوه بر این حجم معاملات بین ۵ تا ۶ هزار میلیارد تومان تثبیت شده و به نظرم اعتماد به بازار کم کم برمی‌گردد.

این کارشناس در رابطه با بازار هفته بعد گفت: بازار هفته بعد روندی متعادل و صعودی دارد.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سهام هم در رابطه با بازار هفته آینده گفت: اصلاح عمیقی برای بازار نمی‌بینم اما رشد شارپی هم محتمل نیست. بازار در هفته آینده روندی متعادل و مثبت خواهد داشت.

مهدی رضایتی عقیده دارد نمادهای گروه سیمانی و دارویی پتانسیل خوبی دارند و احتمالا در هفته آینده از نمادهای پیش‌رو خواهند بود.