شهرخبر

راه اندازی ۹۰ مرکز واکسیناسیون بسیج در کشور

راه اندازی  ۹۰ مرکز واکسیناسیون بسیج در کشور

فرمانده بسیج مستضعفین کشور با اشاره به انعقاد توافقنامه این سازمان و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: ۹۰ مرکز واکسیناسیون مستقل سازمان بسیج در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی روز چهارشنبه در آیین افتتاح مرکز واکسیناسیون دانشگاه فرهنگ و هنر ملک‌شهر اصفهان با بیان اینکه امروز مسیرهای مختلف تامین واکسن فراهم شده است، افزود: لازم بود مراکزی مناسب برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شود و طبق توافقنامه‌ای بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت و درمان، بسیج اعلام آمادگی کرد که در ایجاد مراکز واکسیناسیون مستقل با نظارت علوم پزشکی و همچنین در مراکز مشترک با سایر سازمان‌ها به کمک مجموعه بهداشت و درمان برود و در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

وی اظهار کرد: بسیج افزون بر این ۹۰ مرکز در ۲۱۰ مرکز دیگر با سایر سازمان‌ها مشارکت دارد و به هر میزان که لازم باشد با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود در خدمت مردم و در چارچوب طرح واکسیناسیون حضور خواهد داشت.

این مقام ارشد سپاه تاکید کرد: مردم بزرگ ایران اسلامی نقش بی‌بدیلی را در سه مرحله انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقابله با ویروس کرونا خلق کردند.

وی تصریح کرد: مردم بزرگ ایران برغم فشارها و تحریم‌های نظام سلطه، تهدید به حمله نظامی در اوایل شیوع ویروس کرونا و عملیات روانی گسترده دشمن در برابر این ویروس ناشناخته، مجموعه ای از همبستگی، یکپارچگی، صلابت و عزم راسخ خود را برای مبارزه و مدیریت این شرایط متجلی ساختند.

فرمانده بسیج مستضعفین ادامه داد: ملت ایران تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب و مجاهدت مسوولان عرصه سلامت بویژه دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و مراکز درمانی و تخصصی، در یک و نیم سال گذشته کارنامه‌ای درخشان آفرید.

وی افزود: بسیای از نظام‌های سلامت کشورها و حتی کشورهای بزرگ با ورود بیماری کرونا بدلیل دوری از ساختارهای مردمی فرو پاشید ولی نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت و قدرت مردم توانست در این عرصه موفق عمل کند.

سردار سلیمانی با اشاره به افزایش شیوع در شرایط کنونی گفت: این افزایش آمار بدلیل رعایت نشدن دستورالعمل‌هایی است که نظام سلامت مقرر کرده است ولی برخی بدلیل عادی شدن مساله بعضی اقدامات ساده مانند زدن ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

وی اظهار کرد: تمرکز بر تولید واکسن داخلی از ۶ مسیر، از دیگر اقداماتی بود که در بین کشورهای اسلامی بی‌نظیر است و کشورهایی که در تراز ایران هستند هیچ کدام نتوانستند واکسن تولید کنند.

فرمانده بسیج مستضعفین با اشاره به بدقولی برخی کشورها در دادن واکسن مورد نیاز به ایران برغم برخی تعهدات گفت: انتخاب تولید مسیر داخلی با تدبیر رهبر معظم انقلاب و تایید ایشان با زدن واکسن ایرانی سبب شد که امروز بسیاری از مردم تمایل به تزریق واکسن داخلی دارند.

وی تصریح کرد: تغییر نگاه از بیرون به داخل، اتحاد و همبستگی، انسجام و وحدت، پیداشدن افق‌های جدید در تولید واکسن از دستاوردهای مردم ایران در تبدیل تهدید کرونا به فرصت بود و امروز متخصصان بیمارستان بقیه‌الله(عج) اعلام می کنند که فناوری واکسن "نورا" می‌تواند ویروس های مختلف را از بین ببرد.

مرکز تجمیعی واکسیناسیون ملک‌شهر، امروز با حضور سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور، عباس رضایی استاندار و جمعی از مسوولان محلی در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان افتتاح شد.

این مرکز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، پشتیبانی برخی از صنایع استان و با مدیریت سپاه صاحب الزمان (عج) و تایید دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان دایر شده است.
با راه‌اندازی ۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا در ملک‌شهر و رهنان، تعداد مراکز تجمیعی در کلانشهر اصفهان به منظور تسریع در واکسیناسیون کرونا و افزایش سطح ایمنی جامعه به هشت واحد رسید.
در زمان حاضر حدود ۱۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سایر شهرستان‌های استان نیز فعال است.