شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سایپا#قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

رشد قیمت چهار محصول سایپا در بازار + جدول قیمت

کدخبر: 429382
اقتصادنیوز : اقتصادنیوز: چهار محصول سایپا امروز رشد 500 هزار تا یک میلیون تومانی در بازار داشتند تا نوار رشد قیمت خودروهای پرطرفدار این شرکت پس از تعطیلات پاره نشود.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ ارزیابی بازار خودروهای پرطرفدار سایپا نشان دهنده آن است که «کوییکR»، « تیبا صندوقدار» ، «تیبا 2» و «ساینا» در بازار امروز 6 مرداد 1400 رشد قیمت داشتند.

 رصد باراز خودرو نشان دهنده آن است که «کوییک R» و «تیبا2» رشد یک میلیون تومانی داشته اند و «تیبا صندوقدار» و «ساینا» نیز رشدی 500 هزار تومانی را در بازار تجربه کردند.

رشد قیمت محصولات سایپا در بازار در حالی رقم خورده که همچنان مراکز شماره گذاری خودرو تعطیل هستند و معاملات با باز شدن دفاتر رسمی به صورت وکالتی صورت می گیرد.

در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

توقعات انتظاری از دیگر عواملی است که در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد.

قیمت «تیبا صندوقدار» امروز با رشد 500 هزار تومانی در بازار  به 137 میلیون تومان رسید، قیمت «تیبا2» معمولی نیز با رشد یک میلیونی در بازار به 142 میلیون تومان رسید. 

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی»  امروز تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت  158 میلیون تومان رسید، اما  «کوییک R»   با افزایش یک میلیونی در بازار 163 میلیون تومان قیمت گذاری شد. ساینا هم امروز در بازار رشد 500 هزار تومانی داشت و با قیمت 147 میلیون و 500 تومان در بازار قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد. به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

سایپا 6