به گزارش برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 6 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای سال 1399 کل کشور با 157 رأی موافق، 5 رأی مخالف از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان با 154 رأی موافق، 2 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در جلسه با ماده واحده طرح مذکور موافقت کردند.

در این ماده واحده آمده است: مهلت جذب اعتبارات سرمایه ای و مالی قانون بودجه سال 1399 کل کشور اعم از وجوه نقد و اوراق بهادار (اسناد خزانه، اوراق مشارکت و سایر اسناد مالی اسلامی) تا پایان شهریورما سال 1400 تمدید میگردد. مانده وجوه مصرف نشده اعتبارات فوق الذکر حداکثر تا دهم مهرماه 1400 به خزانه داری کل کشور واریز میشود. مهلت ارسال صورتحساب دریافت و پرداخت نهایی نیز تا پایان مهرماه 1400 تعیین میشود.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در توضیح این طرح گفت: بر اساس قانون اساسی بودجه یک ساله است و پس از اتمام هر سال مبالغی که تخصیص یافته اما هزینه نشده باید به خزانه بازگردد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود:  در سال گذشته به دلیل مسائل اقتصادی و شیوع کرونا بودجه‌های عمرانی طی 12 ماه سال پرداخت نشد و در اسفندماه تخصیص یافت بنابراین از اسفند ماه تا تیر زمان کافی برای هزینه‌کرد مناسب این اعتبارات وجود نداشت که بر اساس طرح مذکور پایان سال مالی بودجه‌های عمرانی از تیر ماه 1400 به شهریور سال جاری افزایش می‌یابد.