به گزارش برنا؛ مهرالله رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس در دومین روز از در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در حال حاضر در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است، گفت: همه علاقمند بودند دردهای مزمن در بخش ساختمان های مدارس رفع شود از جمله جمع آوری مدارس خشت و گلی!. البته ادبیات در این حوزه خیلی تخصصی نیست. در سال ۸۹ آمار گرفتند و ۷۰ درصد مدارس نیازمند تخریب و مقاوم سازی بودند و سال ۹۵ شد حدود ۳۰ درصد و امروز ۱۹.۵ درصد مدارس نیازمند نوسازی و تخزیب و مقاوم سازی هستند که تنها ۷ درصد این مدارس نیازمند تخریب و نوسازی هستند.

او افزود: ۶۰ هزار میلیارد تومان از سال ۸۹ تا ۹۶ هزینه نوسازی مدارس شده است. پرونده کلاس های درس خشت و گلی را در سال ۹۸ با ۳۰۰ میلیارد تومان بستیم. گاهی حل کردن مشکلات مدارس هزینه زیادی نمی خواهد.

رخشانی مهر بیان کرد: در سال ۱۳۹۸ با هزینه کرد ۱,۸۰۰ میلیارد تومان پرونده زیرساختی استانداردهای وسایل گرمایشی و سرمایشی را انجام دادیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: از سال ۸۴ بحث بود که در سرویس مدارس دچار مشکل هستیم و حتی ردیفی در مجلس قرار بود تعیین شود برای حل این مشکل. با ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار ما این مشکل را حل کردیم و با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه ان شالله کامل این مشکل حل می شود.

رخشانی مهر اظهار کرد: سال ۹۵ مشارکت خیرین مدرسه ساز ۱۷۰ میلیارد تومان بود و ۱۵ درصدش تحقق یافت. سال ۹۸ تخصیص ۸۷۰ میلیارد تومانی با تخصیص کامل بود که هر سال جهش قابل توجی داشت.