به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی کرونا در سی و پنجمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش که در حال حاضر در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است ، توضیحاتی در خصوص واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان و پیش بینی وضعیت کرونا در مهر ۱۴۰۰ ارائه داد.

او در این برنامه گفت: تفکر اینکه با مجازی شدن مدارس، معلمان راحت شدند، اشتباه است زیرا کار معلمی در دوران کرونا بیشتر شد و همچنین تعداد معلمان آموزش دیده زیاد شدند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه باید از ایثارگری معلمان در کرونا تشکر کرد افزود: شبکه شاد به عنوان یک زیرساخت موثر یک اقدام افتخارآمیز آموزش و پرورش است که در این دوره ماندگار شد، شاد یک سرمایه برای آینده است.

رئیسی درباره مدرسه از دیدگاه سلامت ادامه داد: هیچ چیزی جای معلم را نمی‌گیرد ممکن است آموزش مجازی باشد اما پرورش مجازی نمی‌شود. پرورش بسیار مهم است که باید درون مدرسه دنبال شود. درسطح دنیا نیز سازمان‌های بین المللی از تعطیلی مدارس ابراز نگرانی کردند به طوری که گفتند برای بازگشایی مدارس فارغ از واکسیناسیون برنامه ریزی کنید.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اضافه کرد: میزان ترک تحصیل در دنیا خصوصا در میان  بیشتر شده و تعداد کودکان کار افزایش یافته است. فضای مدرسه و دسترسی به زیرساخت الکترونیک بسیار برای مناطق محروم مهم است.

او افزود: در این دوران الگوی خواب، تحرک بچه‌ها و الگوی تغذیه دچار تغییر شده است.

رئیسی با تاکید براینکه بازگشایی حضوری مدارس از دانشگاه مهم تر است گفت: برای بازگشایی حضوری و ایمن مدارس باید بسته ای طراحی شود نیاز است علاوه بر واکسیناسیون، معلم، خانواده، مدرسه و خانواده ایفای نقش موثر داشته باشند.

او همچنین تاکید کرد تهویه کلاس باید مناسب باشد، تجمع نباشد و از ترددها جلوگیری شود.

در حال تکمیل...