شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#افغانستان#طالبان#وزیر خارجه#چین

«وانگ ایی» در دیدار با طالبان: در امور داخلی افغانستان دخالت نمی‌کنیم


«وانگ ایی» در دیدار با طالبان: در امور داخلی افغانستان دخالت نمی‌کنیم

وزیر خارجه چین در دیدار با هیئت طالبان در پکن گفت که این کشور در امور داخلی افغانستان دخالت نخواهد کرد و برای تامین صلح تلاش می‌کند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان در رأس یک هیئت 9 نفره با «وانگ ایی» وزیر خارجه چین و نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان دیدار کرد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در بیانیه‌ای نوشت که این هیئت برای سفری 2 روزه و به دعوت رسمی پکن به این کشور سفر کرده است.

وی افزود که در این دیدارها درباره مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی مربوط به دو کشور، اوضاع کنونی افغانستان و روند صلح تبادل نظر شده است.

کشور افغانستان , طالبان ,

درحالی که طالبان مرز مشترک افغانستان با چین را در کنترل خود دارد، هیئت این گروه به مقامات چینی اطمینان داد که از خاک افغانستان علیه امنیت هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

به گفته سخنگوی دفتر سیاسی طالبان، وانگ ایی نیز تعهد کرده است که چین همکاری خود را با مردم افغانستان ادامه و گسترش دهد.

وزیر خارجه چین همچنین  تصریح کرد که این کشور «در امور افغانستان دخالت نمى‌کند، بلکه به حل مشکلات و ایجاد صلح کمک خواهد نمود».

محمد نعیم چندی قبل نیز در بیانیه‌ای از دیدار «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر این گروه با سفیر چین در قطر خبر داده بود.

وی اظهار داشت که در این دیدار دو طرف درباره «وضعیت فعلی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، امنیت شرکت‌های چینی در افغانستان و وضعیت فعلی کرونا»  گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/.