شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#حضرت زهرا(س)#اهواز#شهردار

بهره‌برداری از پروژه باغ راه حضرت زهرا(س) در منطقه ۱۷ در هفته آینده/ احداث ۳ زیرگذر در مسیر راه‌‌آهن تهران ــ اهواز


بهره‌برداری از پروژه باغ راه حضرت زهرا(س) در منطقه 17 در هفته آینده/ احداث 3 زیرگذر در مسیر راه‌‌آهن تهران ــ اهواز

شهردار منطقه ۱۷ تهران از بهره‌برداری از فار نخست پروژه باغ راه حضرت زهرا(س) در منطقه ۱۷ در هفته آینده با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با ۳ کیلومتر پیاده‌راه و ۶ کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه خبر داد.

داود لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فعالیت شهرداری منطقه 17 در ایام کرونا اظهار کرد: کشور در یک شرایط خاص از منظر بیماری کرونا قرار گرفته است و البته همه کشورهای دنیا  درگیری این بیماری هستند و برخی از حوزه‌ها با شیوع ویروس کرونا کم کار یا تعطیل شده‌اند اما مجموعه شهرداری در این ایام فعالیت‌های گسترده‌ای را همانند برخی از مجموعه‌ها از جمله نیروی انتظامی و مدافعان سلامت انجام داده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در ایام تعطیلی 6 روزه در منطقه 17 گفت: در این ایام حوزه‌هایی از جمله خدمات شهری، عمران و ترافیک فعالیت گسترده‌ای را داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به روکش آسفالت، نظافت انهار، شست‌وشوی گاردریل و جداول، شست‌وشوی انهار روباز و پل‌های هوایی، رنگ‌آمیزی زیر مخازن، خط‌کشی بلوک عابر پیاده، لایروبی و پاکسازی کانال‌ها اشاره کرد.

شهردار منطقه 17 تهران ادامه داد: فاز نخست پروژه‌  باغ‌راه حضرت زهرا(س) در هفته آینده با اعتبار 6 میلیارد و 500 میلیون تومان به بهره‌برداری خواهد رسید و عوامل عمرانی شهرداری تهران سازمان بوستان‌ها و منطقه 17 در این پروژه فعال هستند.

لطفی درباره جزئیات این پروژه گفت: 3 کیلومتر پیاده‌راه در این پروژه احداث شده است و 6 کیلومتر مسیر رفت و برگشت دوچرخه در این محدوده طراحی شده است. این مسیر حدود 10 هکتار مساحت دارد و فضای بسیار مناسبی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره نهرسازی در منطقه 17 تصریح کرد: سال گذشته قریب به 25 کیلومتر نهرسازی داشتیم که امسال نیز به همین مقدار در برنامه داریم و در نواحی یک تا 3  این کار در حال انجام است.

شهردار منطقه 17 تهران اظهار کرد: ردیابی آفت درختان نیز از مواردی است که در منطقه 17 انجام شده است که مقارن شد در این ایام و مباحث رفع این موضوع انجام شد. همچنین ضدعفونی المان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس به صورت مستمر در حال انجام است.

لطفی با اشاره به اجرای پروژه‌های توسعه محلی در این منطقه افزود: از نیمه دوم سال گذشته نهضت پروژه‌های توسعه محلی در این منطقه شکل گرفت و قطعاً این پروژه‌ها قبل از آغاز دوره مدیریت جدید شهری به بهره‌برداری خواهد رسید که در این زمینه اعتبارات لازم و بحث‌های نقدینگی انجام شده است. هم‌اکنون در 3 ناحیه منطقه 17 اجرای پروژه توسعه‌های محلی در حال انجام است به عنوان مثال در خیابان اکبر سوری بهسازی‌های متعددی داریم از جمله نهرسازی و پیاده‌روسازی همچنین دو پاتوق محله‌ای در حال احداث است.

وی با اشاره به اینکه در سال 99، 55 پروژه توسعه محلی با رقم 54 میلیارد تومان اجرا شد، گفت: تعداد این پروژه‌ها در سال 1400 به 60 پروژه و با رقم 76 میلیارد تومان رسیده است.پروژه‌های توسعه محلی به عنوان پروژه‌های کوچک مقیاس معرفی شده‌اند و کارکرد این پروژه‌ها کاملا محلی است.

لطفی افزود: همچنین چند پروژه بزرگ مقیاس در منطقه پیش‌بینی شده است که از آن جمله می‌توان به پروژه زیرگذر تهران - اهواز و احداث 3 زیرگذر در این منطقه است که جنوب منطقه 17 را کاملاً تحت تاثیر خود قرار خواهد بود که کلنگ‌زنی احداث زیرگذرهای سواره‌رو امسال انجام شده است و پیشرفت حدود 15 درصدی را دارد و اهمیت این 3 زیرگذر از این جهت است که اتصال بین بافتی ایجاد خواهد کرد و دو طرف ریل راه‌آهن را به هم متصل خواهد کرد و با این اتفاق بخش جنوبی در شبکه حمل و نقل عمومی قرار خواهد گرفت که برای فاز یک این پروژ 20 میلیارد و فاز دو 15 میلیارد اعتبار پیش بینی شده است و در واقع برای هر زیرگذر اعتبار 11 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: ترمیم و بازسازی کانال‌های فرسوده منطقه، تکمیل سوله بازیافت منطقه با اعتبار 4 میلیارد، احداث بوستان موسوم به باغ سبزی (محله وصف‌نارد) با اعتبار 9.5 میلیارد تومان احداث گرمخانه و مرکز کارآفرینی با اعتبار 4.5 میلیارد تومان، احداث اسکان کارگری محله بلورسازی با رقم 4.5 میلیارد تومان، اصلاح هندسی خیابان یافت‌آباد با رقم 3 میلیارد تومان، احداث خیابان کامل در محله سجاد با اعتبار 3 میلیارد و 200 میلیون تومان و احداث و توسعه سرویس‌های بهداشتی منطقه با اعتبار 6.5 میلیارد تومان و احداث درمانگاه مهرگان با رقم 10 میلیارد تومان از پروژه‌های شاخص در منطقه 17 محسوب می‌شود که برنامه‌ریزی آنها برای سال 1400 شده است.

انتهای پیام/