شهر خبر

مقایسه تویوتا هایس با فیات دوکاتو + مشخصات

مشخصات فنی تویوتا هایس و فیات دوکاتو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

خودرو مقایسه تویوتا هایس با فیات دوکاتو + مشخصات

یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا هایس با فیات دوکاتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی تویوتا هایس:

تویوتا هایس، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۹ اسب بخار در ۴۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۱ نیوتن متر در ۳۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۷ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۱.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۷۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم ضد سرقت به همراه ایموبلایزر ، روکش کرومی دستگیره داخلی درب‌ها ، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده ، برف پاک کن تناوبی ، گل پخش کن ، کولر با دریچه عقب ، فرمان هیدرولیک تلسکوپی و بشکن ، شیشه برقی با محافظ ، ریموت کنترل ، گرم کن شیشه عقب تایمردار ، تنظیم کننده ارتفاع نور چراغ به صورت دستی ، گیربکس ۵ دنده خودکار ، آینه داخل ضد انعکاس نور ، ظرفیت ۱۵ نفر سرنشین ، سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

معرفی فیات دوکاتو:

فیات دوکاتو، خودرویی ساخت کشور ایتالیا است که در سال ۲۰۲۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۲۸۷ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۳۰ اسب بخار در ۳۰۰۰ و ۶۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

فیات

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به قفل مرکزی از راه دور ، چراغ مخصوص روز ، زاپاس بند ، پله کمکی برقی ، صندلی راننده و شاگرد با قابلیت تنظیم ارتفاع ، خروجی کولر قابل تنظیم برای هر صندلی ، آینه‌های جانبی برقی گرمکن دار ، شیشه بالابر برقی ، درب کشویی برقی ، سنسور پارک و دوربین دنده عقب اشاره کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان