شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مرغ#البرز#گوشت

عرضه روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در البرز

عرضه روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در البرز

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام البرز گفت: روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد وارداتی در بازار‌های البرز عرضه می‌شود.

 رحمت اله شفایی، مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام  البرز گفت: با دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز بازار مصرف، ۴۰۰ تن گوشت منجمد مرغ وارداتی برای البرز تخصیص داده شد که به تدریج توسط مباشران معرفی شده ازطرف شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری و ذخیره سازی شده است.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام البرز افزود: بر همین اساس مقرر شد تا روزانه ۵۰ تن گوشت منجمد مرغ در سطح میادین میوه و تره بار و سوپرمارکت‌ها توزیع و با قیمت مصوب ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

شفایی با بیان این که گوشت این مرغ‌ها از کیفیت بسیار بالا با تاریخ مصرف و ماندگاری بالایی برخوردار است، گفت: وزن لاشه‌های این مرغ‌ها نیز در حد سایز و حدود ۲ کیلوگرم است.

او در خصوص وضعیت تولید گوشت مرغ در استان، افزود: البرز در تولید گوشت مرغ نه تنها خودکفا نیست بلکه به دیگر استان‌ها نیز وابستگی دارد به طوری که تولیدکنندگان استانی فقط حدود ۱۰ درصد نیاز استان را تامین می‌کنند و مابقی نیاز از استان‌های معینی همچون گیلان، زنجان، قزوین و مازندران تامین می‌کنند.

مدیر نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز با اشاره به کمبود گوشت گرم مرغ در بعضی از ایام، گفت: زمانی که با کمبود گوشت گرم مرغ در واحد‌های عرضه روبرو هستیم ناشی از مشکل تولید در استان‌های معین است و این در حالی است که استان گیلان کمتر با مشکل تامین و توزیع این محصول روبرو است.