شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رزمایش#اوکراین#لهستان#جمعه#سه شنبه

به میزبانی کی‌یف برگزار می شود؛

برگزاری رزمایش بزرگ نظامی آمریکا، لهستان و لیتوانی در خاک اوکراین

برگزاری رزمایش بزرگ نظامی آمریکا، لهستان و لیتوانی در خاک اوکراین

اوکراین از روز سه شنبه تا جمعه به مدت چهار روز میزبان برگزاری یک رزمایش بزرگ نظامی با شرکت کشورهای ایالات متحده، لهستان و لیتوانی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رزمایش نظامی مشترک کشورهای اوکراین، ایالات متحده آمریکا، لهستان و لیتوانی با نام «سه شمشیر -۲۰۲۱» با شرکت بیش از ۱،۲۰۰ نیروی مسلح و بیش از ۲۰۰ خودروی زرهی روز سه شنبه ۲۷ ژوئیه (۵ مردادماه) به میزبانی اوکراین آغاز و تا روز جمعه ۳۰ ژوئیه (۸ مردادماه) ادامه خواهد یافت.

فرمانده نیروی هوایی اوکراین در این باره گفت که «در این رزمایش شما شاهد مانورهای نظامی تاکتیکی متعددی بودید که نشاندهنده سطح بالایی از تدارک و آمادگی شرکای ما برای مقابله مشترک با تجاوز ارضی است».

گفتنی است که این رزمایش نظامی در بحبوحه تشدید تنشها میان ناتو و مسکو برگزار می‌شود.

افزون بر این، روابط کی‌یف و مسکو نیز پس از الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه و حمایت مقامات کرملین از جدایی طلبان در منطقه دنباس در شرق اوکراین رو به تیرگی گراییده است.

اوکراین و ایالات متحده پیش از این نیز در ماه ژوئن به رغم هشدار مسکو یک رزمایش نظامی جداگانه با نام «نسیم دریا» در دریای سیاه و جنوب اوکراین برگزار کردند که در آن نیروهای مسلح بیش از ۳۰ کشور شرکت داشتند.