به گزارش برنا، سفیر کشورمان گفت: در ادامه رایزنی ها برای باز شدن مرزهای روسیه به روی تجار و دانشجویان ایرانی در ملاقاتی که پنجشنبه هفته گذشته با ایگور مارگولوف معاون وزیر خارجه و عضو ستاد کرونای روسیه داشتم وی دلایل مسدود ماندن مرزهای کشورش به خاطر شرایط حساس همه گیری را مطرح کرد ولی در نهایت و با طرح ضرورت بازگشایی مرزها برای دانشجویان و تجار ایرانی وی وعده داد که موضوع را در ستاد ایران مطرح کند.

 وی ادامه داد: در راستای این پیگیری ها امروز خوشبختانه خبری به دست ما رسید که  ستاد کرونای روسیه تصویب کرد که موضوع ایران این هفته و یا هفته آینده به صورت ویژه مجددا مطرح شود و در مورد باز شدن مرز روسیه به روی تجار و دانشجویان کشور تصمیم گیری شود.

 وی اظهار امیدواری کرد که در جلسه ستاد کرونای روسیه گزارش ها به شکل واقعی بررسی شود و با توجه به تلاش های مسوولان ایران و اینکه می توان با رعایت پروتکل ها به شکل صحیح از سرایت کرونا جلوگیری کرد مسیر باز شود و خصوصا تجار  و دانشجویان بتوانند وارد روسیه شوند و این عقب ماندگی ناشی از کرونا را بتوانند جبران کنند.

 وی تصریح کرد: ما تلاش های خودمان را در این مورد انجام می دهیم اما تصمیم نهایی با طرف روس است و امیدواریم تصمیمی که به صرفه و صلاح دو کشور هست توسط ستاد کرونای روسیه اتخاذ شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: تلاشهای سفارت در همه ابعاد برای انجام شده است اما  با توجه به شیوع کرونا همه کشورها رعایت همه جوانب را می کنند.

 وی توضیح داد: برای باز شدن مرز بین ایران و روسیه برخی خانواده ها هم نگران می شوند که چرا در این شرایط سخت کرونایی باید در این مورد تلاش شود اما این موضوع اجباری نیست و در صورت باز شدن مرزها افرادی که مایل هستند می توانند به صورت مجازی و از راه دور تحصیل خود را پیگیری کنند.