شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#افزایش قیمت

مدیرعامل رجا: وزیر راه به قولش عمل نکرد/ رجبی: با این شرایط نمی توانیم به خدمات رسانی ادامه بدهیم


مدیرعامل رجا: وزیر راه به قولش عمل نکرد/ رجبی: با این شرایط نمی توانیم به خدمات رسانی ادامه بدهیم

مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا با بیان این که وزیر راه و شهرسازی به قولش برای افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری عمل نکرد، گفت: با این وضعیت دیگر نمی توانیم خدمات رسانی را ادامه دهیم.

محمد رجبی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: هر سال در اردیبهشت ماه طی فرآیندی هزینه های سال قبل را محاسبه می کردیم و همیشه هم پس گرا بودیم.

وی ادامه داد: این هزینه ها به شورای عالی ترابری می رفت و مصوبه افزایش قیمت را دریافت می کردیم. قسمتی از قیمت ها که شامل حقوق و دستمزد است چون حداقل بگیر هستیم پس از تصویب شورای عالی می آمدیم در سهم بلیت اعمال می کردیم.

وی بیان کرد: یک قسمت مربوط به خرید کالا و اقلام خارجی است که متاثر از ارز و بازار است. برخی از اقلام داخلی است و در عین حال افزایش سرسام آوری در این بخش داشته ایم.

وی با بیان این که در این بخش 240 درصد افزایش قیمت کالا داشته ایم؛ یعنی سال گذشته چرخ را 12 تا 13 میلیون تومان خریداری می کردیم الان همان را 44 میلیون تومان می خریم.

مدیرعامل شرکت حمل ونقل ریلی رجا یادآور شد: قبل از عید برای افزایش قیمت اقدام کردیم که برای اداره بوده، یعنی ما باید روزانه منابعی را کسب کنیم تا بتوانیم شرکت را اداره کنیم، سال گذشته به دلیل فشار کرونا ما از سازمان تامین اجتماعی خیلی کمک گرفتیم.

رجبی بیان کرد: متاسفانه پروسه ای که برای افزایش قیمت در شورای هماهنگی وزارت راه طی کرده ایم قرار بود حدود 40 درصد افزایش قیمت را داشته باشیم. سال گذشته دوتا 20 درصد را برای شرکت های حمل ونقل ریلی تصویب کردند که یکی از آنها را اجازه دادند اجرایی کنیم.

وی تاکید کرد: امسال بر اساس همین فرآیند هزینه های کمیته فرعی شورای عالی ترابری وزارت راه افزایش قیمت را تایید کرد که نماینده همه سازمان های ذی ربط در این جلسه بودند.

وی گفت: وزیر راه و شهرسازی ما را به دفتر خودش دعوت کرد و قول داد قبل از این که به مرداد برسید تایید افزایش قیمت را اخذ کنم. متاسفانه ما در زمان حاضر به دلیل رعایت پروتکل های مقابله با شیوع ویروس کرونا توان پرداخت حقوق کارکنان را نداریم.

مدیرعامل رجا اضافه کرد: امروز متوجه شدیم وزیر راه و شهرسازی از قول خودش شانه خالی کرده است، به ما اعلام شد برای 10 روز اول مرداد به قیمت های قبلی بلیت را بفروشید و بعد از یازدهم اعلام می کنیم بر اساس نرخ جدید بلیت ها عرضه شود.

رجبی تاکید کرد: با شرایطی که در بخش ریلی وجود دارد بیش از 90 واگن شرکت رجا به دلیل قطعه خوابیده است و با تداوم این روند با بیکاری ناخواسته مواجه خواهیم شد که عملا دیگر نمی توانیم خدمات رسانی در بخش مسافری را داشته باشیم.

انتهای پیام/