شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#افزایش قیمت
رصد بازار خودروهای داخلی؛

افزایش قیمت خانواده «تیبا» در بازار + جدول

کدخبر: 429124
اقتصادنیوز: ارزیابی بازار خودرو پرطرفدارهای سایپا از افزایش قیمت « تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» در بازار امروز 5 مرداد 1400 حکایت دارد.

به گزارش اقتصادنیوز ؛ در میان محصولات سایپا امروز  «تیبا صندوقدار» و «تیبا 2» رشد یک میلیون تومانی قیمت را تجربه کردند، رشد قیمت این دو خودرو در بازار در حالی رقم خورده که همچنان مراکز شماره گذاری خودرو تعطیل هستند و معاملات با باز شدن دفاتر رسمی به صورت وکالتی صورت می گیرد.

رشد قیمت خانواده تییا امروز در حالی در بازار رقم خورد که مسوولین سایپا چندی، پیش از اتمام تولید این خودرو خبر داده بودند تیبا در رده خودروهایی است که با توجه به رنج قیمتی پایین نسبت به سایر خودروهای تولید داخل، توانسته در بازار طرفدران بسیاری را جلب کند و جای خالی پراید در بازار را پرکند.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که سایپایی ها پس از تعطیلات استارت افزایش قیمت در بازار را زدند، بطوریکه از روز گذشته محصولات این شرکت با رشد قیمت در بازار عرضه شدند.

در کنار رشد قیمت خودروهای داخلی پرتیراژ امروز دلار هم رشد قیمت در بازار داشت، از دلار می توان به عنوان عامل اصلی تغییر قیمت در بازار یاد کرد، عاملی که ماه ها است با نوسان بسیار روبرو است و این نوسان بازار خودرو را نیز دستخوش تغییر پی در پی می کند.

توقعات انتظاری از دیگر عواملی است که در بازار همچنان وجود دارد و این عوامل نیز بر قیمت خودرو اثر بوده است. انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات و تعیین کابینه دولت جدید از جمله عوامل انتظاری هستند که بازار را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

از جمله محصولات سایپا که امروز مورد ارزیابی قرار گرفته اند، می‌توان به «شاهین»، «کوییکR»، «کوییک معمولی»، «تیبا صندوقدار»، «تیبا2» و «ساینا» اشاره کرد. 

قیمت «تیبا صندوقدار» امروز با رشد یک میلیونی  به 136 میلیون و 500 هزار تومان رسید. رصد بازار خودرو همچنین نشان دهنده آن است که «تیبا2» معمولی نیز امروز با رشد یک میلیونی در بازار به 141 میلیون تومان رسید.  

براساس ارزیابی بازار خودرو «کوییک معمولی» امروز تغییر قیمت در بازار نداشت و با قیمت  158 میلیون تومان رسید و «کوییک R» هم بدون تغییر در بازار 162 میلیون تومان عرضه شد. ساینا هم امروز تغییر قیمت نداشت و در بازار با قیمت 147 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد. 

از سوی دیگر با رصد بازار خودرو می‌توان گفت که براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت شاهین نیز به 291 میلیون تومان رسید. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر این خودرو در بازار 353 تا 360 میلیون تومان قیمت گذاری می شود، اما با توجه به اینکه هنوز سند شاهین در رهن است و بسیاری تمایل به خرید و فروش های متفرقه ندارند نمی توان قیمت قطعی این خودرو را اعلام کرد.

 

سایپا 5