شهر خبر

کرونای دلتا این شهرستان را در وضعیت اضطراری قرار داد

 کرونای دلتا این شهرستان را در وضعیت اضطراری قرار داد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: با شدت گرفتن بحران کرونا و شرایط وضعیت اضطراری در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، از مراکز مربوطه برپایی بیمارستان صحرایی با ظرفیت۲۰۰ تخت بستری را درخواست داده‌ایم.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد حاجی جعفری، امروز (سه‌شنبه- ۵ مرداد) در نشست خبری، اظهار کرد: ابتلای شهروندان به کرونا و نیاز به بستری آنها در پیک پنجم سیر افزایشی یافته و تکمیل ظرفیت تخت‌های بستری در بیمارستان‌های ریفرال کرونا نیز تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با وجود همه مقدمات و آمادگی‌های لازم، با توجه به حجم زیاد و روزافزون بیماران جدید، احتمال کمبود تخت بستری برای بیماران مبتلا به کرونا جدی بوده و موجب نگرانی در نحوه ارائه خدمات درمانی شده است به همین دلیل از مراکز مربوطه برپایی بیمارستان صحرایی با ظرفیت۲۰۰ تخت بستری را درخواست کرده‌ایم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با قدردانی از کادر حوزه سلامت، تأکید کرد: از مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل درخواست داریم نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی اهتمام داشته باشند و در این روزهای سخت کرونایی با درایت و به دور از اقدام‌های احساسی از ابتلای خود و خانواده‌هایشان جلوگیری کنند.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی ۳۱۷ مورد تست مثبت کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: ۶۵ بیمار جدید حاد تنفسی در منطقه کاشان بستری شده‌اند که حداقل سن این بیماران ۱۲ سال و حداکثر سن ۹۲ سال بوده است.

مهدی دلاوری گفت: آمار بستری‌ها به ۶۵۱ نفر رسید که ۴۹ نفر از کل بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی دو شهرستان بستری هستند و متأسفانه یک خانم ۷۴ ساله در این مدت نیز فوت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یک هزار و ۷۹۲ نیز بستری موقت در مراکز ریفرال کرونا پذیرش شده‌اند.