شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#فرانسه

گانتس برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی جاسوسی به فرانسه می‌رود/ سفر یک هیئت اسرائیلی به آمریکا


گانتس برای سرپوش گذاشتن بر رسوایی جاسوسی به فرانسه می‌رود/ سفر یک هیئت اسرائیلی به آمریکا

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن به رسوایی جاسوسی به زودی راهی فرانسه خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که بنی‌گانتس قرار است در این سفر پیگیری موضوع جاسوسی از طریق برنامه اسرائیلی پگاسوس باشد.

در همین حال، روزنامه «جروزالیم پست» نیز اعلام کرد که گانتس روز چهارشنبه آینده قرار است به فرانسه سفر کرده و با وزیر دفاع این کشور برای انجام یک گفت‌وگوی امنیتی راهبردی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، قرار است در این دیدار در مورد اوضاع نابسامان لبنان، توافق هسته‌ای با ایران و برنامه جاسوسی پگاسوس بحث و گفت‌وگو شود.

این در حالی است که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در پی افشای جاسوسی رژیم صهیونیستی از طریق برنامه پگاسوس، خواستار برگزاری جلسه اضطراری وزارت دفاع فرانسه جهت رسیدگی به این موضوع شده است.

گفته می‌شود که این برنامه در فرانسه هم مورد استفاده قرار گرفته و مکالمات شماری از مسئولان فرانسوی هم با این برنامه شنود شده است.

روزنامه لوموند اخیرا فاش کرد که مسئولان دولت مراکش از برنامه پگاسوس برای شنود مکالمات ماکرون استفاده کرده‌اند.

مسئولان اسرائیلی هفته آینده راهی واشنگتن خواهند شد

شماری از مشاوران نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده برای دیدار با همتایان آمریکایی خود راهی واشنگتن خواهند شد.

"باراک راوید" خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان "والا" به نقل از مسئولان بلندپایه اسرائیلی عنوان کرد که این سفر در چارچوب فراهم کردن مقدمات دیدار نفتالی بنت و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که احتمالا آگوست آینده باشد، انجام می‌گیرد.

منابع مذکور اشاره کردند که هیئت اسرائیلی متشکل از "ایال حولتا" مشاور امنیت داخلی و "شمریت مئیر" مشاور امور سیاسی دولت خواهد بود.

هیئت مذکور روز یکشنبه راهی واشنگتن می‌شود و قرار است با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، هماهنگ کننده امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و شماری دیگر از مسئولان بلندپایه آمریکایی دیدار کند.

انتهای پیام/